خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری بهزیستی مطرح شد؛

شناسایی 1800 معتاد متجاهر در استان قزوین/ پروژه‌های بهزیستی با بیش از هشت میلیارد اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۶۷

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: یک‌هزار و 800 معتاد متجاهر در استان پیش بینی شده و با ارائه این آمارها امیدواریم کمپ ماده ۱۶ با همکاری سپاه بزودی و تا هفته دولت در استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد گفت:  هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده شعار امسال بهزیستی است و برنامه‌ها در این راستا هدف گزاری خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: هفته بهزیستی با ۲۰ برنامه آغاز خواهد شد که نشست خبری، دیدار با مجمع نمایندگان استان و استاندار، ارائه خدمات رایگان، مانور اورژانس اجتماعی، نمایشگاهی از تولیدات جامعه هدف، تفاهم نامه با هلال احمر و صمت استان ازجمله آن‌ها است.

وی ابراز کرد: در هفته بهزیستی سال جاری ۲۱ فعالیت و خدمت به مجموعه بهزیستی استان افزوده می‌شود که تامین مسکن ازجمله آن‌ها است و ۶۶ واحد با اعتبار چهار میلیارد تومان سهم استان است.

این مسئول افزود: پروژه‌های بهره‌برداری شده در هفته بهزیستی بیش از هشت میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار داشته است.

وی عنوان کرد: مرکز سالمندان همقدم با ظرفیت ۴۰ نفر در شهر قزوین و اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان افتتاح خواهدشد که خدمات توانبخشی را ارائه می‌کند، خانه کوچک معلولین پسر با  اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و ظرفیت ۱۰ نفر نیز در البرز افتتاح می‌شود.

وارثی اظهار کرد: برای ساماندهی کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر در شهرستان البرز مرکزی با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آغاز به فعالیت خواهد کرد؛ این شهرستان به دلیل همجواری با استان البرز بیشتر از سایر منلطق مستعد آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: دو مرکز اقامتی و جامع ترک اعتیاد در تاکستان و بوئین زهرا با ظرفیت ۱۰۰ نفر  و فعالیت دو مرکز مشاوره در قزوین از دیگر مواردی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: محل نگهداری افراد ۴ تا ۶ ساله با عنوان خانه نوباوگان در شهر قزوین به نیکوکاران واگذار خواهد شد، خانه کودکان و نوجوانان زیباشهر نیز به موسسه دیگری واگذار می‌شود.

مدیریت موردی 787 نفر دردادگاه درمان مدار استان قزوین

وی گفت: پشگیری دارای سه ضلع دولت، مردم و رسانه‌ها است و اگر با یکدیگر همسو نباشند آسیب‌های اجتماعی در تمام بخش‌ها بروز پیدا خواهد کرد.

این مسئول ابراز کرد: کسب رتبه اول کشور در حوزه پیشگیری و دادگاه درمان مدار ازجمله موفقیت‌های بهزیستی استان است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و 800 معتاد متجاهر در استان پیش بینی شده و با ارائه این آمارها امیدواریم کمپ ماده ۱۶ با همکاری سپاه بزودی و تا هفته دولت در استان راه اندازی شود.

وارثی ادامه داد: ۷۸۷ نفر در سال گذشته از طریق دادگاه درمان مدار مدیریت موردی شده‌اند، در زمینه درمان معتادین نیز ۳ هزار و ۶۴۶ نفر در مراکز اقامتی استان درمان شده‌اند که ۸۱ نفر از آن‌ها دارای بیماری ایدز بودند و بصورت مستمر تحت پوشش سازمان قرار گرفتند.

وی ابراز کرد: ۱۰۷ تیم سیار اجتماع محور به محلات مراجعه کرده و برای کنترل آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: ۳۵ هزار و ۷۸۵ نفر تحت پوشش طرح تنبلی چشم قرار گرفته و برای یک‌هزار و ۱۰۰ نفر نیز برای پیشگیری از تولد معلول جدید آزمایش ژنتیک انجام شد و برای ۱۲ هزار نوزاد شنوایی سنجی شده و ۳۲ هزار نفر نیز با ۱۴۸۰ تماس گرفتند.

وی عنوان کرد: در سامانه تسنیم برای پیشگیری از طلاق دو هزار و ۹۹۴ نفر برای طلاق توافقی به ما معرفی شده و ۲۰ درصد منجر به سازش شده است و در این راستا رتبه یکم کشوری را کسب کردیم.

این مسئول اظهار کرد: در استان ۲۵ هزار معلول شناسایی شده و ۲۳ هزار و ۳۳۵ نفر تحت پوشش مستمر بهزیستی قرار گرفته‌اند که این میزان در گذشته پنج هزار نفر بود، همچنین میزان مسمتری نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۲۲۰ نفر بصورت شبانه روزی خدمات تخصصی توانبخشی درمان می‌کنند که شامل قشرهای مختلف هستند.

وارثی بیان کرد: پنج تیم سیار ویزیت در منزل و دو تیم مراقبین نیز در استان در حال فعالیت هستند که ۲۲۰ نفر در بخش مراقبین تحت پوشش هستند.

وی گفت: ۵۳ مرکز مثبت زندگی با بیش از ۲۰ فعالیت نیز در استان راه اندازی شده است و درحال خدمات رسانی است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ابراز کرد: در حوزه مناسب سازی در استان ارتقای خوبی داشتیم که البته کافی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز