خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان :

هفته‌های آینده دلتا ویروس غالب در هرمزگان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۳۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: احتمالاً در هفته‌های آینده ویروس دلتا ویروس غالب در هرمزگان می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده در روزهای اخیر، احتمالاً نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد از موارد ابتلای کرونا در هرمزگان ناشی از کرونای دلتا است.

وی اضافه کرد: متفاوت بودن الگوی آزمایشگاهی نمونه برخی مبتلایان نسبت به کرونای انگلیسی و علائم بالینی شبیه به کرونای هندی این مبتلایان از جمله نتایج بدست آمده از بررسی‌های روزهای اخیر است.

نوروزیان با اشاره به سرعت بیش از دو برابری ویروس دلتا به نسبت ویروس کرونای انگلیسی، عنوان کرد: احتمالاً در هفته‌های آینده ویروس دلتا ویروس غالب در هرمزگان می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه با توجه به سرعت بالای انتقال این ویروس، رعایت دقیق و جدی شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر فوت یک بیمار از میناب بر اثر ابتلای به کرونای دلتای هندی تایید شد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته با جان باختن ۹ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۵۱۰ نفر رسید، اضافه کرد: همچنین ۲۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۷۷۲ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

نوروزیان در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع بستری ها، ۱۰۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز