خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

کرونا به حوزه فرهنگ و هنر قزوین 170 میلیارد تومان خسارت وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۵۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون حوزه فرهنگ و هنر ۹ هزار میلیارد تومان در دوران کرونا در کشور آسیب دیده که سهم استان قزوین ۱۷۰ میلیارد تومان است و بخشی از این خسارت توسط تسهیلات پوشش داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی در آئین اختتامیه اولین جشنواره هنرجویی بازیگیری سی و پنج ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: ورود بخش خصوصی به جشنواره‌های هنری ارزشمند است و باید از آن‌ها حمایت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر اینکه آموزش بسیار مهم و زیرساختی است و توسعه آموزش‌های هنری از مهمترین سیاست‌های وزارت ارشاد است گفت: متأسفانه آموزشگاه‌های هنری در قزوین بسیار کم است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان و پیشکسوتان برای توسعه آموزش‌ها حمایت کرده و مجوزهای لازم را صادر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هنرستان هنرهای زیبا در قزوین نبود و سال گذشته برای اولین بار هنرستان هنرهای زیبا دخترانه در قزوین افتتاح شد که در ترم مهر ماه سال جاری رشته‌های آن افزایش پیدا می‌کند و هنرستان هنرهای زیبای پسرانه نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه چشم‌انداز ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه‌اندازی دانشگاه هنر در قزوین است و در این خصوص رایزنی‌هایی با دانشگاه علمی کاربردی شده ادامه داد: با دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) نیز رایزنی‌هایی شده تا رشته ارتباط تصویری با گرایش خوشنویسی ایجاد شود.

وی افزود: تاکنون حوزه فرهنگ و هنر ۹ هزار میلیارد تومان در دوران کرونا در کشور آسیب دیده که سهم استان قزوین ۱۷۰ میلیارد تومان است و بخشی از این خسارت توسط تسهیلات پوشش داده شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه فرهنگ در کشور و استان قزوین در اولویت مسئولان و متولیان استان نیست گفت: کل اعتبار فرهنگ و هنر و ورزش ۱۱ درصد بودجه کشور است و سهم وزارت ارشاد کمتر از ۳ درصد آن است که با این بودجه اندک نمی‌توان کاری در حوزه فرهنگ و هنر انجام داد.

وی در پایان عنوان کرد: از برگزارکنندگان، هیئت داوران و تمام کسانی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده نیز شاهد برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز