خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخاباتی رئیسی در اردبیل در گفت‌و‌گو با ایلنا:

حضور در ستاد معادل دریافت مسئولیت نیست/پست گرفتن افراد نالایق در گذشته، باعث بیشتر شدن گره های زندگی مردم شد/ احیای واحدهای راکد صنعتی دغدغه جدی استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۵۵

دبیر ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان اردبیل گفت: پیشنهاد ما به دولت آینده، احیای واحدهای راکد صنعتی برای کاهش بیکاری بیش از 70 هزار نفری استان است.

حبیب کوهی در گفت‌وگو با خبر نگار ایلنا در باره سهم خواهی برخی از فعالان ستادهای انتخاباتی در ادوار گذشته بیان کرد: متاسفانه بدعت‌های غلط که در دولت‌های گذشته بنا نهاده شده و بعد از انتخابات فعالان ستادها پست و جایگاه می گرفتند باعث شده تا افرادی نالایق در پست های مهم قرار گیرند و گره های زندگی مردم روز بروز بیشتر شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه نظر آقای رئیسی مغایر با دیدگاهی است که حضور در ستاد معادل دریافت مسئولیت یا ارتقا در سمت باشد و صرفا شایسته سالاری در دولت آینده مد نظر خواهد بود. 

دبیر ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان اردبیل ادامه داد: سامانه ای در خصوص معرفی افراد اصلح و توانمند به پست های مدیریتی در دولت ایجاد شده که در این سامانه تمام مدیران و جوانان انقلابی و دلسوز و نخبه می توانند ثبت نام کنند و رزومه خود را ارائه دهند.

کوهی در خصوص تاثیر برپایی ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان گفت: با توجه به اینکه آیت الله رئیسی چهره ای شناخته شده بود و در دوره قبل نیز حدود 16 میلیون رای داشت و نیازی به تبلیغ چهره نبود؛ مسئولیت ستاد شناساندن برنامه ها برای رفع مشکلات در دولت آینده بود تا مردم مشارکت خوبی را در انتخابات داشته باشند.

عضو هیأت رئیسه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان افزود: سعی ما در وهله اول حفظ آراء دوره قبل و افزایش آراء در این دوره بود؛ کسب رای 18 میلیونی نشان از برنامه ریزی های ستادی بود.

 کوهی در مورد برخی شائبات در رابطه با حضور کمرنگ مردم در انتخابات گفت: افرادی که رای ندادند را نباید به حساب قهر آنان از نظام بگذاریم بلکه این مورد ناشی از عملکرد ضعیف دولت فعلی بود و آراء باطله نیز بیانگر این مسئله بود که مردم نظام را قبول دارند اما از بی برنامگی دولت دلخور بودند.

این فعال سیاسی گفت: رئیس جمهور منتخب در حال حاضر یک ویرانه را تحویل می گیرد و حدود 2 سال طول می کشد تا در نظام مدیریتی کشور انقلابی عظیم رخ دهد و مشکلات به تدریج رفع شوند.

وی با متهم کردن مسئولان دولت مدعی شد: باید خیانت‌های 8 سال گذشته که باعث بروز مشکلات عدیده اقتصادی، بیکاری و... شد بررسی شود و افراد متخلف تحویل مقامات قضایی شوند.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در استان اردبیل در رابطه با صدور حجم بالای احکام مسئولیت در ستاد رئیسی اذعان کرد: صدور احکام مسئولیت در راستای ایجاد انگیزه و شور انتخاباتی بود و تنها کاری بود که برای قدردانی از فعالان ستاد می توانستیم انجام دهیم.

کوهی در پاسخ به این سئوال که چرا ستاد ویژه اصلاح طلبان در استان ایجاد نشد، بیان کرد: ایجاد ستاد مختص اصلاح طلبان حامی رئیسی به این دلیل انجام نشد که ما خواستار یکپارچگی حامیان و عدم تقابل های احتمالی بودیم و جلوی برچسب های احتمالی منفعت طلبی به این حامیان را گرفتیم.

وی در خصوص چشم انداز استان اردبیل در دولت جدید نیز بیان کرد: حضور علی نیکزاد به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در کشور، افتخاری بود برای اردبیلی ها و می توان گفت برای تمام ترک زبانان کشور؛ همچنین رفاقت دیرینه آیت الله سید حسن عاملی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی و ارتباط نزدیک آنان چشم انداز امیدوارکننده ای را برای استان ترسیم کرده است. همچنین اشرافیت آقای رئیسی به مشکلات و همچنین پتانسیل های استان که در مصاحبه تلویزیونی ویژه مردم استان نیز اعلام شد می تواند در برنامه ریزی های آینده دولت بر استان مثمرثمر واقع شود.

کوهی لیست های احتمالی منتشر شده اعضای کابینه دولت آینده در فضای مجازی را کذب عنوان کرد و گفت: هیچ لیستی از سوی آقای رئیسی یا افراد منتسب به او صادر نشده و این لیست هایی که می گویید فاقد منبع هستند و صرفا بازی رسانه ای هستند؛ اما از استان ها پیشنهاداتی می خواهند برای کابینه آینده که ما بر اساس صلاحیت ها و تخصص، افرادی را معرفی کرده ایم که این افراد نیز به صورت دقیق توسط کارشناسان بررسی خواهند شد و در صورت تایید در کابینه و وزارتخانه ها قرار خواهند گرفت.

وی افزود: با توجه به پتانسیل های اردبیل در زمینه کشاورزی، گردشگری و مساله بیکاری بالای 70 هزار نفری در اردبیل و با توجه به رزومه آقای رئیسی در احیای کارخانجات راکد استان، پیشنهاد ما به دولت آینده تداوم بررسی واحدهای راکد و توجه به مسئله بیکاری با استفاده از پتانسیل های یاد شده خواهد بود.

دبیر ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در استان اردبیل بر خودداری افراد از نقش آفرینی در انتخاب مسئولان استانی تاکید کرد و گفت: عدم وجود جریان سیاسی قوی در حال و گذشته باعث شده رفتارهای آماتور و غیر حرفه ای ایجاد شود و افرادی در صدد تعیین استاندار و یا شهردار بر آیند. توصیه می کنم این افراد از این رفتارهای غیرحرفه ای دست بردارند؛ قطعا دولت آینده به این رفتارها اعتنا نخواهد کرد؛ لذا این افراد با کارهای خود باعث لکه دار شدن چهره های سیاسی اردبیل نشوند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز