خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه:

آغازواکسیناسیون 65 ساله‌ها در کرمانشاه / 68 هزار نفر در صف تزریق واکسن کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۳۱

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آغازواکسیناسیون افراد 65 سال به بالای استان علیه بیماری کرونا از فردا(21 تیر) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،سارا شاه آبادی معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه  با اشاره به شروع واکسیناسیون افراد 65 سال به بالای استان از فردا (21 تیر) همزمان با سراسر کشور، افزود: این افراد باید برای قرارگیری در لیست نوبت دهی واکسن کرونا حتما در سامانه www.salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

وی افزود: امشب محموله جدید واکسن به استان می رسد که بر اساس اولویت ابتدا نوبت دوم بیماران خاص و سرطانی باقی مانده و نوبت دوم افراد 70 سال به بالا تزریق شده و در ادامه واکسن نوبت اول افراد 65 سال به بالا که در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند، تزریق خواهد شد.

شاه آبادی با تاکید بر عدم مراجعه خودسرانه به مراکز واکسیناسیون گفت: با ثبت نام افراد در سامانه سلامت، مرکز واکسیناسیون و زمان مراجعه آنها توسط مراقبان سلامت اعلام خواهد شد و از مردم می خواهیم از مراجعه خودسرانه که موجب شلوغی مراکز واکسیناسیون می شود، جدا خودداری کنند.

وی در خصوص برآورد جمعیتی افراد 65 سال به بالای استان، گفت: طبق برآورد صورت گرفته حدود 68 هزار نفر در استان در رده سنی 65 تا 70 سال قرار دارند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به واکسینه شدن 31 درصد جمعیت بالای 70 سال استان گفت: این 31 درصد نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کرده و واکسیناسیون آنها کامل شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمعیت بالای 70 سال استان 65 درصد نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

شاه آبادی گفت: با توجه به واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان نیز تاکنون در مجموع حدود هشت درصد جمعیت هدف (افراد بالای 18 سال) استان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: محموله جدید دیگری هم از واکسن ایرانی به زودی به دست‌مان می رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز