خبرگزاری کار ایران

سفیر جمهوری ارمنستان در اراک:

ایران از ظرفیت‌های مهمی در تمامی حوزه‌ها برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۱۹

سفیر جمهوری ارمنستان در اراک گفت: ایران از ظرفیت‌های مهمی در تمامی حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی برخوردار است که می‌توان با تقویت مناسبات تجاری با این کشور، سرعت توسعه را شتاب داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرتاشس تومانیان روز یکشنبه در جریان سفر یکروزه خود به استان مرکزی در بدو ورود به شهر اراک گفت: ارمنستان بازار مناسبی در تمامی بخش‌های تولیدی دارد و می‌طلبد یک تیم تجاری قدرتمند از استان مرکزی برای ارزیابی بازار این کشور به نقاط مختلف ارمنستان سفر کند.

وی ادامه داد: وجود نیروی انسانی خلاق و با انگیزه و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در بخش صنعت استان مرکزی و دیگر استان‌های ایران، این کشور را در زمره کشورهای صنعتی دنیا قرار داده است.

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران اظهار داشت: در بین همسایگان ارمنستان سرآمد است و صنعتگران و تجار ارمنستان علاقه بسیاری برای گسترش مراودات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارند. از سویی دیگر پیوند اقتصادی و تجاری ایران با ارمنستان سابقه طولانی دارد و تقویت این پیوند ارزشمند با هدف حفظ منافع 2 طرف باید در دستور کار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: استان مرکزی در 3 بخش صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در زمره استان‌های برتر کشور ایران قرار گرفته است.

سعید فرخی افزود: پیشینه روابط بازرگانی و اجتماعی مردم این استان با جامعه ارامنه بسیار درخشان است و تمامی تلاش ها در راستای تقویت این ارتباط مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استان مرکزی از دیرباز پایگاه شهروندان‌ ارامنه بوده و کلیسای شهر اراک یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران است که این موضوع نیز نشان از همزیستی مسالمت‌آمیز مردم اراک با ارامنه دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز