خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

شهرستان عجب شیر در وضیعت قرمز کرونایی/۱۲ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضیعت زرد آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۴۱۶

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعداد بستری های بیماران کرونا در آذربایجان شرقی به صورت خفیف در حال افزایش است، گفت: به طور متوسط روزانه نتیجه ۳۰۰ آزمایش کرونا در استان مثبت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بسترهای کرونایی آذربایجان شرقی از حدود ۶۳۰ بیمار در هفته گذشته به ۶۶۰ تا ۶۷۰ بیمار بستری افزایش یافته است و روزانه پنج تا ۶ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان ثبت می شود. 

وی افزود: اکنون شهرستان عجب شیر در آذربایجان شرقی قرمز است و ۱۲ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در حالت زرد کرونایی می باشند. 

درستی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون بر ضد کرونا در آذربایجان شرقی گفت: تاکنون بیش از ۱۲۴ هزار نفر در آذربایجان شرقی واکسینه شده اند، اما از حدود یک ماه قبل تزریق دوز اول واکسن در استان تقریبا متوقف شده است.

وی ادامه داد: البته امروز حدود ۵۰ هزار واکسن تحویل استان می شود تا از فردا واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ تا ۷۰ نیز آغاز شود. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ و به بالا نیز به شرط عمل به تعهد وزارتخانه در تامین واکسن از هفته آینده آغاز می شود. 

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را تنها راه مقابله با کرونا در شرایط قبل از افزایش سرعت واکسیناسیون دانست و افزود: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی احتمال ورود به موج پنجم کرونا در آذربایجان شرقی بسیار بالا می رود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز