خبرگزاری کار ایران

قاسمپور خبر داد:

16 شهر فارس در وضعیت قرمز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۰۴۱

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان استان ۱۶ شهرستان این استان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گزارش ایلنا عبدالرضا قاسم‌پور  افزود: ۱۳ شهرستان استان فارس نیز در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان نیز در وضعیت زرد است.

وی ادامه داد: شیراز، زرقان، جهرم، قیر و کارزین، خنج، لامرد، گراش، لارستان، زرین دشت، داراب، کوار، کازرون، ممسنی، خفر، بیضا و کوه چنار ۱۶ شهرستان قرمز استان فارس هستند.

وی اظهار داشت: مهر، فیروزآباد، ارسنجان، استهبان، نی ریز، پاسارگاد، مرودشت، سپیدان، اقلید، آباده، فیروزآباد، بوانات و بختگان نیز ۱۴ شهرستان نارنجی و فسا، خرامه، سروستان، خرم بید، رستم، فراشبند و سرچهان نیز هفت شهرستان دارای وضعیت زرد در استان هستند.

وی ادامه داد: هم‌اینک تعداد مراجعان و بستری در بیمارستان‌ها رو به افزایش است و درصد مثبت تست‌های کرونا در استان هم ۳۶ درصد است.

وی اظهار داشت: بیمارستان‌ها در حال تکمیل شدن است و از ظرفیت بیمارستان‌های پشتیبان هم استفاده می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، با اشاره به مواجه صنوف مختلف با خسارت‌ و آسیب‌ در ایام کرونا گفت: دولت تاکنون به رقم مواجه با شرایط سخت مالی و اعتباری ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا در حد توان کمک‌های قابل توجهی به صنوف داشته است.

قاسم‌پور افزود: از ابتدای شیوع کرونا کوشیدیم که یک تعادل بین اقتصاد، معیشت، امنیت و همچنین سلامت شهروندان برقرار کنیم که در این بین سلامت شهروندان در اولویت قرار داشت و به همین دلیل مجبور بودیم که در برخی حوزه‌ها محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

وی ادامه داد: کوتاهی در رعایت دستورالعمل‌ها و بی توجهی به هشدارها از سوی شهروندان سبب تشدید کرونا در جامعه می‌شود و به دنبال آن مجبور به اعمال محدودیت‌ها سخت تر و شدیدتر در جامعه هستیم که این محدودیت‌ها فعالیت صنوف را هم شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین انتظار داریم که شهروندان با رعایت دستورالعمل‌ها و کاهش ترددهای بی مورد، پرهیز از دورهمی‌ها و انجام مسافرت مانع تشدید شیوع کرونا و در نتیجه محدود شدن فعالیت برخی صنوف شوند.

قاسم‍‌پور افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان فارس تاکنون ۹ هزار و ۸۰۱ واحد صنفی متخلف پلمب شده‌اند که جلوگیری از فعالیت این تعداد واحد صنفی کار راحتی نیست و خسارت‌ها و تبعاتی به دنبال دارد اما برای حفظ سلامت مردم مجبور به این کار هستیم که امیدواریم با همکاری مردم از این محدودیت‌ها نیز کاسته شود.

انجام واکسیناسیون بر اساس سند ملی 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان بر اساس سند ملی واکسیناسیون ادامه دارد گفت: بر اساس این سند، تاکنون کادر درمانی، بیماران خاص، افراد مسن، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و برخی مشاغل که ارتباطات بیشتری با مردم داشته‌اند واکسن را دریافت کرده‌اند و در ادامه به سایر گروه‌ها نیز واکسن تزریق خواهد شد.

قاسم‌پور گفت: در موج پنجم کرونا در استان به رقم افزایش تعداد مبتلایان اما تعداد فوتی‌ها رشد چندانی نداشته است که امیدواریم این روند کاهشی که می‌تواند ناشی از تزریق واکسن نیز باشد تداوم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز