خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

شناسایی ظرفیت‌ها به افزایش همکاری بین قزوین و صربستان کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۹۵۹

استاندار قزوین گفت: استان قزوین باتوجه به پایتخت بودن در زمان صفویه می‌تواند درصورت شناسایی ظرفیت‌های مشترک زمینه افزایش همکاری و مناسبات با صربستان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور در دیدار با سفیر  صربستان در ایران که پیش از ظهر امروز- شنبه 19 تیرماه-  برگزار شد گفت: استان قزوین باتوجه به ظرفیت‌های مختلف و قرار داشتن در موقیعت جغرافیایی مناسب از پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی برخوردار است.

استاندار قزوین ادامه داد: البته هنوز استان قزوین و ظرفیت‌های آن آنطور که باید به گردشگران و تجار معرفی نشده و با معرفی این ظرفیت‌ها می‌توان سرمایه گذاران مختلفی را به استان جذب کرد و تجربه مثبت سفر تجار به استان این  موضوع را تایید می‌کند.

وی ابراز کرد: در دنیای امروز توریسم و اقتصاد در برقراری ارتباط بین کشورها از سیاست پیشی گرفته و استان قزوین باتوجه به پایتخت بودن در زمان صفویه می‌تواند درصورت شناسایی ظرفیت‌های مشترک زمینه افزایش همکاری و مناسبات با صربستان را فراهم کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: محصولات متنوع کشاورزی استان قزوین در کنار گردشگری می‌تواند در افزایش ارتباط با صربستان موثر باشد و علی رغم اینکه شیوع کرونا گردشگری را محدود کرده، استان قزوین آمادگی دارد در سال آینده زمینه حضور گردشگران بشتری در این شهر فراهم شود.

وی عنوان کرد: تعیین یک هیئت دوجانبه در راستای رسیدن به وجوه مشترک می‌تواند در همکاری ایران و صربستان موثر باشد.

استاندار قزوین اظهار کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند با در اختیار قرار دادن مجموعه‌ای از ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان برای بررسی وضعیت و توسعه راوابط اقدام کند.

وی بیان کرد: درحال حاضر دشمنان چهره کشور ایران  را در دنیا تخریب کرده و با استفاده از تبلیغات چهره فرهنگی و تاریخی ایران را به غلط به جهان معرفی کرده‌اند؛ با وجود این افرادی که به ایران سفر کرده‌اند چیز متفاوتی را تجربه کرده‌اند و سفرای کشورهای خارجی باید  واقعیت‌های ایران ر ا به دنیا معرفی و مخابره کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز