خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

۲ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان به بازنشستگان در قالب مستمری پرداحت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۶۸

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان در قالب پرداخت مستمری و مقرری بلند مدت به بازنشستگان تحت پوشش پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، جعفر سمساری در گفت و گو با خبرنگاران،  تعداد بیمه شدگان اصلی آذربایجان شرقی را ۶۹۶ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: با احتساب بیمه شدگان تبعی بیش از ۲ میلیون نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۵۳ درصد جمعیت را شامل می شود.

وی تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان را ۲۱۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته چهار هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان در قالب تعهدات بلندمدت پرداخت کرده ایم، همچنین مبلغ ۱۱۱ میلیارد تومان نیز در قالب تعهدات کوتامه مدت به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی  ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۳۵۶ میلیارد تومان در قالب مقرری بیمه بیکاری برای ۱۱ هزار نفر پرداخت کرده ایم.

سمساری با اشاره به قانون متناسب سازی حقوق، اظهار کرد: حقوق و مستمری پرداختی ماهانه به بازنشستگان تحت پوشش استان قبل از اجرای متناسب سازی ۴۲۰ میلیارد تومان بود که اکنون به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تعهدات کوتاه مدت سه ماهه امسال را ۳۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سه ماهه سال جاری ۹۹ میلیارد تومان نیز مقرری بیکاری پرداخت شده است.

سمساری با اشاره به توسعه خدمات غیرحضوری در قالب طرح ۳۰۷۰، خاطرنشان کرد: هو اکنون ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری انجام می شود که در این راستا ۱۷۴ هزار خدمت تا خرداد ارایه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به بخشودگی جرایم کارفرمایان و اهمال حق بیمه سهم کارفرما از اول فروردین به خاطر شیوع کرونا، گفت: ۲۲ هزار و ۷۶۸ فقره برگ تقسیط برای کارگاه ها و واحدهای تولیدی صادر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این نشست از افزایش ساعات کار درمانگاه های تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: به دنبال افزایش امکانات درمانی و تعداد درمانگاه ها هستیم.

اسماعیل مقدس پور از هزینه کرد یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان استان در سال گذشته خبر داد و افزود: ۸۸۵ میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم و ۴۱۵ میلیارد تومان نیز در بخش درمان مستقیم هزینه شده است.

وی افزایش تخت های آی سی یو در بیمارستان های تامین اجتماعی تبریز، نصب و راه اندازی دستگاه کاردیوگرافی و نیز نصب دستگاه سونوگرافی پیشرفته را از جمله اقدامات در حوزه درمان برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز