خبرگزاری کار ایران

سفیر صربستان در ایران عنوان کرد؛

ظرفیت های گردشگری و کشاورزی قزوین مناسب برای گسترش روابط ایران و صربستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۶۵

سفیر صربستان در ایران گفت: صنعت گردشگری و کشاورزی در شهرهای مختلف ایران از جمله قزوین می‌تواند زمینه ساز همکاری بین دو کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، دراگان تودوروویچ در دیدار با استاندار قزوین که پیش از ظهر امروز صورت گرفت گفت: صربستان و ایران از نظر دیپلماتیک روابط خوبی دارد و ین کشور  به گسترش روابط با ایران علاقمند است.

سفیر صربستان در ایران ادامه داد: در گسترش روابط با ایران علاوه بر تهران می‌توان از ظرفیت سایر استان‌های این کشور برای برقراری ارتبتط در زمینه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و علمی بهره برد و قزوین نیز از جمله شهرهایی است که می‌توان آن را مورد توجه قرار داد. 

وی ابراز کرد: صنعت گردشگری و کشاورزی در شهرهای مختلف ایران از جمله قزوین می‌تواد زمیه ساز همکاری بین دو کشور باشد، همچنین می‌توان از بازار ایران در راستای گشترش روابط تجاری بهره برد.

سفیر صربستان در ایران افزود: حدود 130 جلد از کتاب‌های فارسی به زبان صربی ترجمه شده و مردم صربستان با شاعران فارسی آشنایی دارند.

وی گفت: در راستای توسعه روابط فرهنگی بین ایران و صربستان یک فیلم مشترک با همکاری دو کشور ساخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز