خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی:

51 درصد مشترکان آب استان مرکزی پرمصرف هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۵۷

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 51 درصد از مشترکان آب در استان مرکزی پرمصرف هستند و بیش از الگوی استاندارد از منابع آبی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف عرفانی نسب افزود: این مشترکان خانگی در مجموع 70 درصد از ظرفیت آبی استان را مصرف می‌کنند که این مصرف بیش از حد به شبکه آبرسانی فشار مضاعف وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 25 روستای استان مرکزی در سال جاری به علت مشکل کیفی و کمبود آب منابع زیرزمینی، با تانکر آبرسانی می‌شود، ادامه داد: از مجموع 1108 روستای استان، 855 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که از لحاظ جمعیتی بیش از 90 درصد تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: قطع برق در هفته‌های گذشته سبب قطع آب و یا کاهش فشار شبکه شده است. مناطق فراهان، زرندیه، خنجین از جمله مناطقی هستند که در روزهای گذشته با قطع جریان برق از داشتن آب مصرفی محروم شدند یا با افت فشار آب مواجه شدند.

عرفانی نسب تصریح کرد: با قطع انرژی برق امکان تأمین آب برای برخی مشترکان ممکن نیست و یا ممکن است برخی با افت جریان آب مواجه شوند. در واحدهای آپارتمانی دستگاه های پمپ آب در مخازن نمی‌توانند آب را به طبقات بالاتر پمپاژ کنند که این موضوع گلایه مشترکان و تماس‌های پی در پی را با شرکت آبفای استان به همراه دارد.

وی بیان داشت: لازم است با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی ایجاد شده مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند و در استفاده از آب نیز الگو مصرف را بیشتر از سال‌های گذشته مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تأکید کرد: کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و افزایش برداشت از آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی چه به صورت مجاز و یا به صورت غیرمجاز باعث شده هر ساله 711 میلیون متر مکعب به نسبت مصرف، در استان کسری مخزن وجود داشته باشد که این موضوع در وضعیت کمی و کیفی آب اثرات چشمگیری داشته است.

عرفانی نسب ابراز داشت: منابع آبی استان مرکزی از 714 حلقه چاه، 168 قنات و چشمه تأمین می‌شود و 150 میلیون مترمکعب آب هر سال از سوی این شرکت بین مشترکان استان مرکزی توزیع می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز