خبرگزاری کار ایران

کاظمی خبر داد:

شکسته شدن رکورد جذب بیمه روستائیان و عشایر در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۵۲

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی گفت: رکورد ۱۲ ساله جذب در استان طی سال ۹۹ شکسته شد و بیش از ۱۲ هزار بیمه شده جدید به جمعیت بیمه استان فقط طی سال گذشته اضافه کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمود کاظمی در جلسه ای که با حضور مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور و حضور ویدئو کنفرانسی کارگزاران بیمه استان در مشهد برگزار شد افزود: در گذشته مشکلات زیادی سر راه روستائیان زحمتکش بود که الان بسیاری از آنها برطرف شده و در سال گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد و بسیاری از رکوردهای بیمه ای شکسته شد. در حوزه کارگزاران نیز اتفاقات خوبی افتاد که آمار و ارقام نشان دهنده آن است که پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه چهارمین استان پهناور کشور هستیم که هفت درصد جمعیت کشور را داریم ادامه داد: در حوزه جمعیتی نیز ۳۵ طایفه عشایری در استان داریم که کار گروهی خوبی در حوزه عشایر انجام شد و پایش این حوزه نیز جز برنامه های اداره کل امور عشایر است که بتوانیم درصد بالایی از عشایر استان را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: میانگین درآمد و هزینه خانوار روستایی نیز بحث مهمی است، به طوریکه از سال ۹۲ تا ۹۸ هزینه خانوار های روستایی بیشتر از درآمد آنها بوده و عملا پس انداز آنها منفی بوده است. ۳۰ درصد جمعیت روستایی نیز تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند. اکنون نیز حدود ۹۹ هزار بیمه شده فعال تا پایان بهار ۱۴۰۰ داریم و بیش از ۱۲ هزار مستمری بگیر نیز در استان وجود دارد.

کاظمی افزود: در مجموع حدود ۲۰ درصد بیمه شدگان جز ضریب پوششی کل مناطق استان را داریم که ۱۳.۸ درصد آن بیمه شدگان فعال هستند. همچنین ۱۰۶ کارگزار فعال نیز در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: رکورد ۱۲ ساله جذب در استان طی سال ۹۹ شکسته شد و بیش از ۱۲ هزار بیمه شده جدید به جمعیت بیمه استان فقط طی سال گذشته اضافه کردیم.

علی شیرکانی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: کارگزاران بسیار خوبی در سطح استان فعالیت دارند که جای خوشحالی دارد. آمارها نشان داده که هیات صندوق گوش شنوایی برای جامعه بیمه شده و کارشناسان این صندوق در کل کشور دارند.

وی ادامه داد: از لحاظ اقتصادی شرایط صندوق قابل قبول و اکتفا است، ما باید در مورد مسائلی مانند بیمه اقتصادی و حمایتی بیشتر ورود کنیم. صندوق نیز اکنون در مرحله ای است که می تواند نگاه اقتصادی را به ذی نفعان خود داشته باشد که این تلاش همه ما را می طلبد. باید بیشتر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر فعالیت کنیم.

شیرکانی گفت: سفرهای زیادی به خراسان رضوی داشته ام و معتقدم در نوع بیمه ها بیشتر نگاه اقتصادی وجود دارد. زیرا این نگاه باعث حمایت بیمه شدگان نیز خواهد شد. 

وی افزود: علت اصلی شکل دهی بیمه‌ها در دنیا، ایجاد آرامش خاطر برای آینده است و امروز یک سرمایه‌گذاری برای آینده انجام می شود تا انسان‌های فعال و تلاشگر در آینده به انسان‌های ضعیف، ناتوان و فقیر تبدیل نشوند و به همین علت یکی از معیارهای پیشرفت کشورها، سطح پوشش بیمه‌ای آنهاست.

شیرکانی در پایان گفت: دغدغه مشترک بین تمام کارگزاری ها بحث درصد و کارمزدهای آنان است که با توجه به این دغدغه، از روی سطح کشوری حدود ۳۶ درصد افزایش کارمزد را داشته ایم. این امر باعث ایجاد انگیزه و پویایی در کارگزاران نیز خواهد شد.

در این نشست، از تعدادی کارگزار موفق استان خراسان رضوی تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز