خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

2 شهرستان دیگر مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین وضعیت اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی استان مرکزی به 3 شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در 19 تیرماه 1400، علاوه بر خمین، شهرستان‌های دلیجان و محلات نیز از نارنجی (پرخطر) در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، شازند، خنداب، تفرش و فراهان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. همچنین شهرستان‌های آشتیان و کمیجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، ازدحام در اماکن سربسته شامل رستوران و تالارها و همچنین حجم بالای سفرها به طور حتم در چند روز آینده وضعیت استان مرکزی به لحاظ شیوع، قرمز می‌شود.

جمالیان تصریح کرد: اکنون میزان بستری‌ها افزایش چشمگیری ندارد، اما میزان ابتلا به ویروس دلتا (جهش یافته هندی) به شدت افزایش یافته است. درگیری ریه در ویروس دلتا محدود است و بیشتر با علائم گوارشی و آب ریزش بینی نمود پیدا می کند.

وی بیان داشت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی 113 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی شناسایی شد. از زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد موارد مبتلا به این ویروس در استان تاکنون به 64 هزار و 289 نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز به 2187 نفر رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز