خبرگزاری کار ایران

دستگیری جاعل حرفه ای مدارک قضایی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۸۲۱

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با تلاش کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان ، امروز- شنبه 19 تیرماه- فردی دستگیر شد که در گرفتن امضا و اثر انگشت از دیگران و استفاده از آن در دادگاه به نفع کسی که از او پول می گرفت مهارت داشت .

به گزارش ایلنا،هادی هاشمیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این فرد به منزل یا محل کار ِ طرف پرونده مراجعه و  به بهانه تحویل بسته پستی  ، امضا و اثر انگشت فرد را در برگه سفید می گرفت و با استفاده از  همین امضا و اثرانگشت ، قرارداد یا اظهاراتی که مد نظر داشت می نوشت .

وی ادامه داد: از آن جا که اثر انگشت و امضا اصل بود و کارشناسی هم اصل بودن آن را تایید می‌کرد ، طرفی که برای دریافت این  امضا و اثر انگشت  پول داده بود ، رای پرونده را به نفع خودش می گرفت .

هادی هاشمیان افزود: یکی از طرفین همین پرونده ها ، به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعه و اعلام کرد هر چند امضا و اثر انگشت درست است اما وی هرگز قراردادی با مضمون ارائه شده در دادگاه از سوی طرف دیگر پرونده را،  امضا نکرده است .

هاشمیان ادامه داد: همین گزارش کافی بود تا موضوع به صورت جدی در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار بگیرد و با یک ماه کار اطلاعاتی و رصد میدانی گره این ماجرا باز شد .

وی افزود: تحقیقات ما را به فردی رساند که به ازای دریافت پول در پرونده های کلان ملکی  با هر ترفندی که می توانست امضا و اثر انگشت طرف مقابل پرونده را به دست می آورد و با استفاده از آن ،  قرارداد و  سند  به نفع فردی که از او پول گرفته بود، جعل می کرد .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد دستگیر شده و تحقیقات برای شناسایی همدستان احتمالی او و  افرادی که قربانی ترفندهای این فرد شده اند ، ادامه دارد .

هاشمیان از کسانی که احتمال می دهند قربانی این شگرد شده اند خواست : برای طرح شکایت و اعلام گزارش به حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان در خیابان دانشجو و یا دادسرای گرگان  ، دفتر دادستانی مراجعه کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز