خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح:

نیاز نیروگاه برق شهید مفتح به منابع آبی زیر زمینی برطرف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۷۸۱

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح بابیان اینکه نیاز نیروگاه برق شهید مفتح به منابع آبی زیرزمینی برطرف شده است، گفت: در حال حاضر از ۲ حلقه چاه برای مصرف شرب استفاده می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، عبدالمجید دیناروند با بیان اینکه نیروگاه برق شهید مفتح همدان هم اکنون با ظرفیت کامل و به میزان یک هزار مگاوات انرژی تولید می کند، گفت: نیروگاه برق شهید مفتح یکی از نیروگاه های پایدار کشور است.

دیناروند با بیان اینکه تولید برق محدود به یک نیروگاه و مختص یک استان نیست، افزود: تمام تولیدکننده ها مانند سدها و نیروگاه ها باید برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تحویل دهند.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح گفت: پس از این اقدام بر اساس اولویت‌هایی که دیسپاچینگ ملی برق ایران که مرکز فرماندهی توزیع و تولید برق است تصمیم گیری می کند برق به مصرف بهره برداران مختلف می رسد.

دیناروند بااشاره به اینکه مقرر شده ۶ هزار مگاوات به رژیم مصرف برق خانگی اضافه شود، گفت: شبکه برق ایران ملی، منسجم و یکپارچه و مانند یک دریاچه بزرگ است که چند رود آن را تغذیه می کنند و چند مصرف کننده از دریاچه بهره برداری می کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که توازن ورود و خروج آب برقرار باشد همواره سطح ارتفاع این دریاچه ثابت است اما اگر ورود بیشتر از خروج باشد سرریز اتفاق می افتد و اگر خروج بیشتر از ورود باشد شاهد کاهش سطح دریاچه خواهیم بودف گفت: کاهش سطح دریاچه یه مثابه افت فرکانس در شبکه توزیع برق است.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح بااشاره به اینکه اگر فرکانس پایین بیاید باید شبکه از مدار خارج شود چراکه فرکانس پایین به تجهیزات آسیب وارد می کند، گفت: کارها باید به نحوی پیش برود که توازن به هم نخورد بنابراین باید مصرف برق مدیریت شود.

دیناروند همچنین با اشاره به کسب عنوان برتر آمادگی تولید در بین نیروگاه های حرارتی کشور توسط نیروگاه شهید مفتح و دریافت لوح تقدیر از وزیر نیرو اظهار کرد: موفقیت های نیروگاه ثمره تلاش، خودباوری و اعتماد به نفس کارکنان جوان این مجموعه است.

وی گفت: نیروگاه شهید مفتح از ابتدای راه اندازی تا کنون تنها دو درصد از منابع آب های زیرزمینی را برداشت کرده است که با انتقال پساب همدان به نیروگاه در سال ۹۴ نیاز این نیروگاه به منابع آب های زیرزمینی کاملاً برطرف شده و در حال حاضر از ۲ حلقه چاه برای شرب استفاده می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز