خبرگزاری کار ایران

تقدیر ایکوم ایران از موزه بزرگ خراسان و موزه فردوسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۷۱۳

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت :کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم‌) طی نامه‌ای از موزه بزرگ خراسان و موزه فردوسی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، محمدرضا پهلوان با اعلام این خبر افزود: مراتب تقدیر و سپاس ایکوم ایران برای تلاش و همیاری ارزنده این موزه‌ها در ارائه خدمات مرتبط موزه در فضای مجازی و در راستای تحقق شعار ایکوم در سال ۱۴۰۰ بوده است.

رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد:با توجه به شرایط و محدودیت‌های قرنطینه، کرونا و هم‌چنین وجود ویروس منحوس کرونا، پیشرفت و تحول چشم‌گیر تکنولوژی در سال‌های اخیر در زمینه کیفیت نگهداری و ارائه اطلاعات موجب شد تا موسسات و نهادهای مختلف فرهنگی بتوانند در این شرایط سخت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین یادگارهای ارزشمند و میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس نیاکان سرزمین خویش را به فاخرترین صورت ممکن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی معرفی کنند و به این ترتیب چراغ امید را برای آیندگان روشن نگاه دارند.

پهلوان یادآور شد:در حال حاضر خراسان رضوی ۹۷ موزه فعال دارد که به دلیل شرایط و محدودیت‌های کرونا بیشتر این موزه‌ها تعطیل و یا به‌صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

موزه بزرگ و منطقه‌ای خراسان با وجود قرار دادشتن در فضای بوستان کوهسنگی مشهد و هم‌چنین موزه فردوسی نیز با وجود قرار داشتن در فضای داخلی باغ آرامگاه فردوسی از دیگر موزه‌های این استان و ایران مجزا نیستند و به منظور حفظ سلامتی علاقه مندان بازدید کننده و هم‌چنین جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعلا تعطیل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز