خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد:

اولین بوستان موضوعی کشور در مشهد به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۷۰۸

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از رسیدن پروژه زیست پارک (دهکده طبیعت و خانواده ) به عنوان اولین بوستان موضوعی کشور در زمینه آشنایی شهروندان با سبک زندگی روستایی و عشایری به مراحل نهایی، و بهره برداری از آن طی روزهای آتی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه زیست پارک مشهد در ادامه توسعه بوستان های موضوعی در کلان شهر مشهد، از سال گذشته در مجاورت کوه پارک  و در ضلع جنوبی بوستان خورشید در فضایی به وسعت بیش از ۲۲ هکتار آغاز شد و  هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: در این بوستان منحصر به فرد، تلاش شده تا مسیر ها و تسهیلات احداث شده در آن، کاملاً منطبق با توپوگرافی و شیب طبیعی زمین باشد تا از حداکثر زیبایی بصری طبیعی بستر زمین استفاده شود.

یعقوبی بیان کرد: با توجه به سازه های ایجاد شده در این بوستان نظیر چادرهای عشایری و خانه‌های روستایی، شهروندان می توانند با سبک زندگی عشایر و روستاییان از نزدیک آشنا شده که این تجربه می تواند برای بسیاری از شهروندان به ویژه کودکان و نسل جوان تجربه متفاوتی را ایجاد کند.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در این مجموعه همسو با محیط زیست هفت فضای گوناگون شامل باغ طبیعی، باغ بازی، حوزه عشایری و بازی های محلی و گروهی، باغ دوستی، باغ ورزش، باغ حضور و باغ روستایی تعبیه شده است که هرکدام، از کارکردهای متفاوتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز