خبرگزاری کار ایران

۳۰ درصد مراجعان سرپایی مشهد کرونای مثبت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۵۰

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع سویه هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا، نتیجه آزمایش کرونای ۳۰ درصد از مراجعان سرپایی به مراکز ویژه زیر پوشش این دانشگاه مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدحسن درخشان در این خصوص افزود: با شیوع ویروس جهش یافته کرونا و سویه هندی آن نتیجه مثبت آزمایشهای پی.سی.آر یا آزمایش‌ سریع کرونا در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ مرکز فعال منتخب کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که از این تعداد ۲۲ مرکز در مشهد فعالیت دارند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۸ مرکز ویژه کرونا نیز در شهرستانهای فریمان، سرخس، کلات، طرقبه‌ شاندیز، گلبهار، چناران، قوچان، درگز، باخرز، تایباد، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن فعال هستند.

این پزشک متخصص افزود: روزانه بیش از ۲ هزار نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز خدمات سلامت مراجعه می کنند که این تعداد در ۲ هفته پیش حدود هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

درخشان بر رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به انواع جهش یافته ویروس کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز