خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

داربستی کردن باغات انگور قزوین تولید محصول را سه برابر افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۸۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه قزوین از قطب‌های تولید انگور کشور به شمار می‌آید داربستی کردن باغات دارای اهیت بوده و تولید محصول را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی با اشاره به داربستی کردن باغات انگور گفت: در  راستای داربستی کردن باغات انگور استان به دنبال ارائه تسهیلات به باغداران هستیم و درصورت تحقق این امر در سال می‌توان هزار و 500 از باغات استان را داربستی کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: باتوجه به اینکه استان قزوین از جمله قطب‌های اصلی انگور در کشور است مدرن و داربستی کردن باغات انگور امکان پیشرفت بیشتری را برای باغداران فراهم می‌کند و برداشت محصول را تا سه برابر افزایش می‌دهد و  از  10 تا 12 تن به 30 تن خواهد رسید.

وی ابراز کرد: کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای کیفیت، کاشت در تراکم بالا و پیشگیری از سرمازدگی از دگر مزایای داربستی کردن باغات انگور است.

اسماعیلی گفت: درحال حاضر پنج هزار و 300 هکتار از باغات استان از امکان داربستی شدن بهره‌مند شده و بازدهی آن‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز