خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

بارش باران در 5 استان کشور/دریای خزر متلاطم می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۶۷

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی را شاهد خواهیم بود، امروز در استان‌های گیلان و مازنداران، گلستان و اردبیل و ارتفاعات البرز بارش باران و گاهی رعد و برق را خواهیم داشت.

وی افزود: شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، ارتفاعات خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در مورد آب‌های شمالی کشور گفت:دریای خزر طی پنج روز پیش رو مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی گفت: طی یکشنبه و دوشنبه در سواحل خزر ، ارتفاعات البرز وخراسان شمالی بارش پراکنده را انتظار داریم.

وی گفت: سه روز آینده در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان وارتفاعات جنوبی کرمان در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی در مورد پدیده غالب در کشور گفت:پدبده غالب وزش باد شدید که سه روز آینده در شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را پیش بینی می‌کنیم؛ که همراه با گرد و خاک خواهد بود.

وی افزود: همچنین امروز در استان‌های تهران، شمال اصفهان، سمنان، البرز و غرب خوزستان و استان مرکزی احتمال خیزش گردو خاک را با توجه به وزش شدید باد در پی خواهیم داشت.

رفیعی گفت:خنک‌ترین مرکز استان کشور به ترتیب اردبیل، شهرکرد، زنجان با دمای ۸، ۱۴ و ۱۵ درجه بالای صفر و گرمترین مرکز استان اهواز که دیروز با دمای ۵۰ درجه بالای صفر رکورد دار بوده است.

وی در مورد آب‌های جنوبی کشور گفت: طی دو روز آینده شرق دریای عمان متلاطم و مواج خواهد بود.

درپایان این کارشناس هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر، و حداکثر دما به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد رسید که در مقایسه با چند روز گذشته کاهش دما را شاهد هستیم..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز