خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

مشکلی در عرضه سوخت به نقاط مختلف استان نداریم/ پرهیز مردم از استفاده LPG در خودروها

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۵۶

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: به دلیل خطرات احتمالی گاز مایع و غیراستاندارد بودن آن، توصیه می شود مردم از استفاده LPG در خودروهای خود پرهیز کنند.

سید حجت مدنی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از فعالیت 72 جایگاه عرضه سوخت بنزین در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: در سطح استان تعداد 68 جایگاه CNG فعالیت دارند و تعداد شعبات نفت سفید و گازوئیل نیز در استان 220 شعبه است.

وی درباره نحوه دریافت منابع سوختی در استان نیز گفت: سوخت مرکز اردبیل توسط خط لوله تبریز- سراب تأمین می شود و برای سایر شهرستان ها نیز این فرآیند توسط نفتکش ها انجام می شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل این شرکت را صرفا شرکتی خدمات رسان عنوان کرد و گفت:به‌رغم وجود تحریم ها، خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در عرضه سوخت به نقاط مختلف استان و حتی نقاط دور دست نیز نداریم.

مدنی بیان کرد: 95 درصد از خانوارها در استان اردبیل مصرف کننده گاز هستند و در سطح استان برای 10 هزار خانوار نفت سفید توزیع می شود.

41 درصد از خودروهای استان از CNG استفاده می کنند

وی با اشاره به اینکه از نظر مصرف سوخت پاک در کشور جزو سه استان اول هستیم گفت: در حال حاضر 41 درصد از خودروهای استان از CNG استفاده می کنند که میانگین کشوری 23 درصد است که بر این اساس موفق به کسب رتبه اول در بین استان های کشور شدیم.

مشکلی در عرضه سوخت به نقاط مختلف استان  نداریم/ پرهیز مردم از استفاده LPG در خودروها

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل در خصوص استفاده خودروها از گازهای LPG  نیز بیان کرد: LPG نگرانی هایی را در سطح کشور ایجاد کرده و به دنبال آن مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت استفاده از این نوع سوخت در خودروها توسط دولت صادر شده اما متاسفانه به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

هیچ خودرویی برای استفاده از گاز مایع تعریف نشده

مدنی ادامه داد: به دلیل اینکه کارگاه‌های استاندارد برای تولید این کپسول‌ها وجود ندارد و همچنین هیچ خودرویی هم برای استفاده از این سوخت تولید و تعریف نشده، لذا به دلیل خطرات احتمالی آن توصیه می شود مردم از استفاده LPG در خودروهای خود پرهیز کنند.

مشکلی در عرضه سوخت به نقاط مختلف استان  نداریم/ پرهیز مردم از استفاده LPG در خودروها

وی با اشاره به اینکه هیچ آماری از مصرف کنندگان LPG در دست نیست، بیان کرد: با وجود اینکه  5 هزار و 400 تن گاز مایع در سطح استان توزیع می‌شود، تنها 2 هزار و 300 خانوار مجاز به دریافت آن هستند و بر این اساس 60 درصد از سهم مردم به صورت غیرقانونی توسط رانندگان به صورت گاز LPG در خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: به دلیل تقاضاهای متعدد در این خصوص، دولت ملزم شد 150 جایگاه LPG مخصوص خودروهای عمومی احداث کند که تحقق آن زمان‌بر خواهد بود و توصیه می‌شود تا زمانی‌که جایگاه مناسب قانونی برای عرضه LPG تعیین نشده مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده شان به هیچ وجه از این سوخت استفاده نکنند.

وقوع دو حادثه بزرگ به علت استفاده از LPG در خودروها در دو سال اخیر

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل مردم در جریان هستند که در طول دو سال اخیر  حداقل 2 حادثه بزرگ بواسطه استفاده از این نوع سوخت در خودروها در شهر اردبیل رخ داده و این مسئله حساسیت موضوع را می رساند که باید مورد توجه متولیان امر و مردم قرار گیرد.

مدنی درباره سوخت رسانی به عشایر استان نیز به خبرنگار ایلنا گفت: در خصوص سوخت رسانی به عشایر هیچگونه مشکلی وجود ندارد؛ عرضه سوخت به عشایر قبلا با سامانه انجام می شد اما در حال حاضر پس از تایید آمار از سوی سازمان امور عشایری، حواله ای صادر می شود و شرکت پخش فرآورده های نفتی طبق لیست، سوخت مورد نیاز عشایر را به تعاونی ها عرضه می کند.

وی در خصوص کیفیت بنزین در جایگاه های عرضه سوخت اردبیل نیز بیان کرد: ارزیابی کیفیت بنزین از لحاظ کمی هر سه ماه یکبار توسط اداره استاندارد انجام می شود؛ این ارزیابی توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی اردبیل نیز حد‌اقل هر یک ماه بررسی و کالیبره می شود.

کیفیت سوخت در جایگاه‌ها هر 4 ماه یکبار ارزیابی می‌شود

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل ادامه داد: سیستم دستگاه‌های عرضه سوخت در جایگاه‌ها و تلمبه های هر جایگاه کاملا به صورت پلمب شده که مانع از هرگونه دستکاری می شود؛ حتی در صورت بروز مشکل و نیاز به تعمیر، امورات لازم توسط کارشناسان متخصص انجام می شود و لازم به ذکر است که فک پلمب تلمبه ها توسط خود جایگاه جریمه های بالایی را به دنبال دارد.

مشکلی در عرضه سوخت به نقاط مختلف استان  نداریم/ پرهیز مردم از استفاده LPG در خودروها

مدنی در خصوص ارزیابی کیفیت سوخت عرضه شده در جایگاه ها نیز اذعان کرد: حداقل هر چهار ماه تمامی جایگاه ها از نظر کیفیت سوخت آزمایش می شوند  که این اقدامات به صورت سرزده و با کنترل های خاص انجام می شود لذا مردم به شائبه های کیفیت پایین بنزین و گازوئیل در جایگاه های عرضه سوخت توجه نکنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: در حال حاضر تمامی جایگاه های عرضه سوخت توسط سازمان خصوصی سازی، به بخش خصوصی واگذار شده و نظارت های مستمر بر روند فعالیت این جایگاه ها در طول سال به صورت مرتب انجام می شود.

وی درباره  رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه های عرضه سوخت عنوان کرد: با توجه به اینکه جایگاه های عرضه سوخت یکی از مراکز خطرناک نسبت به شیوع ویروس کرونا است، متولی رسیدگی به روند رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن مرکز بهداشت است که در صورت مشاهده تخلف موارد را به تعزیرات گزارش می دهند و مابقی مراحل و برخوردها انجام می شود.

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز