خبرگزاری کار ایران

پشتیبانی ویژه استاندار از دومگاپروژه عمرانی و درمانی در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۴۸

استاندار هرمزگان امروز جمعه با همراهی دو تن از نمایندگان مرکز استان، روند پیشرفت یک مگاپروژه های عمرانی و یک مگاپروژه درمانی در بندرعباس را بررسی و دستورات لازم را به منظور تسریع در روند اجرایی و بهره برداری از این پروژه ها صادر کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی استاندار هرمزگان از پروژه ها و زیرساخت های عمرانی و شهری در شهرستان های مختلف استان، ضمن بازدید از پروژه پل در حال احداث در بلوار پردیس و دو مگاپروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس و بیمارستان 531تخت‌خوابی بندرعباس، دستورات لازم را به منظور تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها صادر کرد.

همتی در ابتدای این بازدیدها با همراهی احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس به بلوار پردیس رفت و روند اجرایی پروژه پل در حال احداث در منطقه نایبند شمالی را از نزدیک مورد رصد قرار داد.

هم اکنون عرشه این پل 165 متری که با احتساب رمپ ها 330متر طول و 18 متر عرض دارد، به طور کامل اجرا شده و در مرحله جدول کاری است و راست گردان پل نیز در مرحله خاکریزی و زیرسازی است.

با تأکید استاندار هرمزگان در بازدید امروز مقرر شد، کمتر از یک ماه آینده این پروژه که تکمیل آن نیازمند نزدیک به 500میلیارد ریال اعتبار است به اتمام برسد.

بر اساس دستور دیگر استاندار هرمزگان، شهرداری مکلف شد به منظور بهبود منظر این پروژه، نسبت به لایروبی خور نایبند که این پل بر فراز آن احداث شده است اقدام کند.

استاندار هرمزگان پس از آن به شرق بندرعباس رفت و از مگا پروژه بلوار ساحلی در این منطقه در حال توسعه بازدید کرد.

این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار و مهم برای استاندار هرمزگان محسوب می شود که به صورت متناوب و در بازه زمانی منظم به منظور کنترل روند پیشرفت پروژه از آن بازدید می کند؛ مگاپروژه ای که هم اکنون سه پیمانکار در قطعات مختلف آن مشغول به کار هستند و تا کنون نزدیک به 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در حاشیه این بازدید، همتی ضمن رضایت نسبی از عملکرد اجرایی پروژه، به معاون عمرانی شهرداری بندرعباس دستور داد به منظور تسریع در روند اجرایی، پیمانکاران جدیدی را نیز به کار گیرد.

در اجرای این بلوار که به منظور توسعه گردشگری و دسترسی آسان به سواحل شرق بندرعباس طراحی شده، 22دهنه پل با ابعاد بزرگ طراحی شده است که در مرحله اجرای دال، کوله و زیرسازی است و چهار دهنه پل نیز به طور کامل اجرا شده است.

این مگاپروژه که با حمایت های استاندار هرمزگان و پشتیبانی معاونت عمرانی استانداری و شهرداری بندرعباس به طول ۲۴ کیلومتر شامل لاین های مختلف تندرو، کندرو، لاین دوچرخه سواری، پیاده روی، فضای سبزو نورپردازی منحصر به فرد در حال اجراست، پروژه‌ای بزرگ و کم نظیر است که تنها در مرحله نخست نیازمند اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است و با تلاش شبانه روزی مجموعه عوامل حتی در ایام تعطیل، این امیدواری وجود دارد که طبق برنامه زمان بندی به بهره برداری برسد.

به موازات اجرای این مگاپروژه، با پیگیری استاندار هرمزگان و حمایت های وزیر راه و شهرسازی، مطالعه 700هکتار از اراضی شرق بندرعباس برای ایجاد منطقه شهری جدید در بندرعباس در حال انجام است که تحقق آن می تواند تحول و توسعه را در این منطقه به ارمغان بیاورد.

 برخی از طرح‌های پرورش میگو در محدوده شرق بندرعباس که در مدت معین و قانونی به مرحله اجرا نرسیده بود با دستور استاندار هرمزگان متوقف و زمین مورد نیاز به منظور اجرای این طرح تأمین شده است.

همچنین طی بازدید پیشین استاندار هرمزگان و دستور اکید وی، بزرگترین میدان کشور در محلی که مشرف به جزیره هرمز است نیز در حال ساخت است که یک لاین خروجی آن به دانشگاه هرمزگان منتهی و لاین دیگر آن در امتداد بلوار ساحلی به سمت میناب احداث می شود.

در طراحی کم نظیر بلوار ساحلی شرق، بزرگترین پارک شهری بندرعباس در طول این مسیر و با عرض بیش از 250متر در مرحله انعقاد قرارداد است که با بهره برداری از آن، یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری کشور در بندرعباس ایجاد خواهد شد که ساکنان محلی و گردشگران سایر مناطق کشور می توانند در آینده از مزایای آن بهره مند شوند.

  احداث بلوار ساحلی شرق بندرعباس، یک اتفاق بزرگ در حوزه عمران شهری

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در حاشیه این بازدید، این پروژه را یک اتفاق بزرگ در حوزه عمران شهری عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دریا و ساحل می تواند به توسعه گردشگری منطقه کمک می کند و با حمایت و پشتیبانی استاندار  هرمزگان و همکاران وی  امیدواریم هر چه زودتر روند اجرای این پروژه به اتمام برسد و در موعد مقرر مورد افتتاح و بهره برداری قرار بگیرد.

 افق آینده شهر بندرعباس با توسعه مناطق بندرعباس بسیار روشن است

محمد آشوری دیگر نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان از پیشرفت بسیار خوب پروژه گفت و عنوان کرد: افق آینده شهر بندرعباس بر اساس توسعه مناطق از جمله شرق بندرعباس بسیار روشن است.

وی افزود: یکی از درخواست اساسی که از استاندار و  وزیر راه و شهرسازی داریم این بود که مطالعات شهر جدید بندرعباس هر چه زودتر شروع شود که به دستور استاندار هرمزگان کار مطالعاتی ۷۰۰ هکتار از اراضی شروع شده و با پشتیبانی و حمایت های ویژه وی و همچنین تلاش مجموعه شهرداری بندرعباس، چشم‌اندازی روشن برای این منطقه استراتژیک بندرعباس متصور هستیم و این کار بزرگ همتی تا همیشه به یادگار خواهد ماند.

 بررسی روند پیشرفت مگا بیمارستان 531 تخت‌خوابی بندرعباس که طی ماه های اخیر به دلیل اهمیت ویژه ای که داشته است، همواره مورد پایش میدانی قرار گرفته است.

با پیگیری استاندار هرمزگان و پس از نشست اخیر وی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، تأمین اعتبار پروژه انجام شده است و طی بازدید مقرر شد فعالیت تیم های اجرایی به صورت شبانه روزی تداوم پیدا کند.

همتی با همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از تمام طبقات این بیمارستان به نماینده ویژه خود دستور داد نسبت رفع موانع و مشکلات پیش رو در اسرع وقت اقدام کند.

این پروژه شامل 531 تخت بیمارستانی است که به دلیل شرایط قرمز کرونایی و با تأکید استاندار هرمزگان، بهره برداری از فاز نخست این بیمارستان  به ظرفیت 300 تخت شامل کلینیک، درمانگاه، آزمایشگاه های تخصصی، اتاق های بستری، اتاق های جراحی، CCU ، ICU ، سالن آمفی تئاتر، اورژانس، بخش های جراحی و آنژیوی قلب، بخش کودکان و بخش زنان تا اواخر شهریورماه در دستور کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز