خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

از هشت ماه پیش درباره بحران برق هشدار دادیم / اگر تغییر رفتار ندهیم تابستان ۱۴۰۱ بهتر از تابستان ۱۴۰۰ نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۴۸۱

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه اگر شرایط تغییر نکند برق سال ۱۴۰۱ بهتر از سال جاری نخواهد بود. چرا که ساخت یک نیروگاه جدید در کشور بیش از چهار سال به طول می انجامد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، پرویز محمد نژاد با اشاره به مشکلات قطعی برق در کشور گفت: از هشت ماه پیش در کمیسیون انرژی در خصوص بحران برق اعلام خطر کردیم و اقداماتی هم در مجلس صورت گرفت ولی به دلیل محدودیت زمان و در برخی موارد عدم تمکین دولت و وزارت نیرو به نتایج نهایی نرسید.

نماینده لنگرود در مجلس همچنین با اشاره به عدم همخوانی میزان تولید مصرف در کشور افزود: تولید در کشور ۶۰ هزار مگاوات و میزان مصرف به ۷۰ هزار مگاوات میرسد.

وی در ادامه به بحث ارز های دیجیتال و اشاره داشت و گفت: متاسفانه فراوانی استفاده از ماینرها خصوصا ماینرهای نسل اول که میزان برق بیشتری مصرف میکند، برای شبکه برق کشور مشکلاتی ایجاد کرده که مراجع قضایی در حال برخورد با استفاده کنندگان از این دستگاه ها هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس به جلسه اضطراری روز گذشته کمیسیون با موضوع بحران قطعی برق اشاره کرد و افزود: از مهمترین مصوبات این جلسه تاکید بر استفاده نیروگاه های خود تامین از سوخت های دیگر و تلاش ادارات و سازمان ها برای کم کردن مصرف انرژی است.

محمدنژاد همچنین عنوان داشت: در این جلسه مصوب شد تا با تغییر شیفت صنایع بزرگ و تغییر ساعت پمپاژ آب کشاورزی میزان مصرف کنترل شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه اگر شرایط تغییر نکند برق سال ۱۴۰۱ بهتر از سال جاری نخواهد بود.  چرا که ساخت یک نیروگاه جدید در کشور بیش از چهار سال به طول می انجامد.

محمدنژاد در ادامه به مهمترین مصوبات مجلس در طی یک سال از عمر خود اشاره داشت و گفت: مهمترین تکلیف مجلس برخورد با تبعیض در جامعه بود که بر این اساس در بودجه سال جاری استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی محدود شد و برای موارد استراتژیک و محصولاتی که کشور قادر به تولید آن نیست ، در نظر گرفته شد.

وی همچنین درخصوص مصوبات مجلس درباره یکسان سازی حقوق ها نیز عنوان داشت: مجلس یازدهم ۸۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع به سازمان تامین اجتماعی اختصاص داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز