خبرگزاری کار ایران

ایلنا از استان بوشهر خبر می‌دهد ؛

احتمال فرو‌نشست پل سیدرضا در بندر گناوه/ مسئولان برای ساخت پل جدید عجله کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۳۲۵

در چند روز گذشته تصاویری از حفر گودال بر روی پل مستهلک محور کمربندی سیدرضای شهرستان گناوه در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده وضعیت بد این پل بوده و احتمال بروز حوادث دلخراش را نشان می‌داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر ، پل مسیر کمربندی سید رضا شهرستان گناوه که بر روی دره گپ در جاده کمربندی گناوه قرار گرفته و بیش از 50 سال از عمر احداث آن می گذرد ،  مدخل ورودی مسافران از سمت شهرستان های دیلم و استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد به سمت شهرستان های مرکزی و جنوبی استان بوشهر و برعکس است.

این پل علاوه بر اینکه عمر  آن سالها است به اتمام رسیده و دچار فرسودگی شده است ، دارای عرض بسیار کمی است که بخصوص در فصل های بهار و زمستان با توجه به حجم تردد مسافر در این مسیر ، جوابگوی ترافیک این جاده نیست.

همچنین این پل یکی از راه‌های دسترسی مردم شهرستان به  آرامگاه مرحوم سید رضا و قبرستان جدید گناوه است که در روزهای آخر هفته دارای حجم ترافیکی بسیار شدیدی است.

پل سید رضا دارای عرض چهار متری و طول 75 متری و بدون مسیر حاشیه پیاده رو است و علاوه بر آن دو وسیله نقلیه به طور همزمان و ایمن امکان تردد بر روی آن را ندارند .

احتمال فرو‌نشست پل سیدرضا در بندر گناوه/ مسئولان برای ساخت پل جدید عجله کنند

مسئولان برای ساخت پل جدید همت کنند

مختار شرونی عضو شورای  شهر گناوه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود : به‌رغم پی‌گیری هایی که انجام شد اما متاسفانه موفق به تخصیص بودجه برای این پل در بودجه سال 1400 شهرداری نشدیم .

وی افزود : رایزنی‌های متعددی برای ساخت ایجاد پل استاندارد و شایسته مردم گناوه از سوی شورای شهر صورت گرفته که امیدواریم اداره کل راهداری استان ، فرمانداری ، شهرداری و ... برای احداث پل جدید در این مسیر عجله کنند  تا از بروز هرگونه حوادث ناگوار در آینده خودداری شود .

احتمال فرو‌نشست پل سیدرضا در بندر گناوه/ مسئولان برای ساخت پل جدید عجله کنند

  در حال انجام تشریفات پیمان بازسازی پل هستیم

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گناوه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود : محور کمربندی قدیم گناوه حدفاصل میدان بسیج تا سه راهی والف که در حوزه راهداری است در سال گذشته در راستای افزایش ایمنی اقدام به تعریض شد و پس از آن عملیات خط کشی و نصب علائم ایمنی نیز صورت پذیرفته است.

سید ابوالحسن علوی افزود : پل فلزی سید رضا نیز با توجه به قدمت بالای ساخت آن که توسط شرکت نفت انجام گرفته به علت فرسودگی به ویژه در قسمت دال بتنی پل بعضاً دچار نشست و ناهمواری در سطح آن می شود که این موضوع مستمراً توسط اکیپ راهداری شهرستان رفع نقص می گردد ، ضمناً بحث بازسازی اساسی پل نیز در دستور کار این اداره و در مرحله انجام تشریفات پیمان جهت تعیین پیمانکار است.

تنها راه برون رفت ساخت پل استاندارد است

به نظر می رسد که با توجه به گذشت چند دهه از ساخت پل فعلی ، تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی این مسیر ساخت پل جدید با عرض مناسب و داشتن مسیر استاندار پیاده رو است .

انتظار می‌رود تا مسئولان استانی و شهرستان هرچه سریع تر پیگیری های لازم را در این خصوص به سرانجام رسانده ، تا خدای ناکرده در آینده شاهد بروز حوادثی ناگوار برای هموطنانی که قصد عبور از این مسیر را دارند ، نباشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز