خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مشاهده کرونای نوع دلتا در اردبیل / افزایش تعداد بیماران کرونایی در آی‌سی‌یو / 35 بیمار جدید کرونایی در استان بستری شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۲۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مشاهده واریانت دلتای هندی در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص جدیدترین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل عنوان کرد: با توجه به مشاهده واریانت دلتای هندی در استان و سرعت بسیار زیاد این ویروس در سرایت پذیری و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مخصوصا رعایت فاصله یک و نیم متری، زدن ماسک و دورهمی‌ها دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کنیم و وارد وضعیت بحرانی تر نشویم.

وی از شناسایی و بستری 35 بیمار جدید کرونایی و گزارش یک مورد فوتی در شبانه روز گذشته در سطح استان خبر داد و افزود: وضعیت شهر اردبیل در مقایسه با سایر شهرهای استان به مراتب حادتر است و انتظار می رود که در چند روز آینده وارد وضعیت قرمز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ترخیص 30 بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی از بیمارستان ها خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 216 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 50 نفر تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و آمار نشان می دهد که هم از نظر بستری و هم در خصوص بیماران بخش آی سی یو افزایش قابل ملاحظه ای را طی روزهای اخیر داشته ایم.

حبیب زاده در خصوص آمار تزریق واکسن های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 67 هزار و 508 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 29 هزار و 321 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 96 هزار و 829 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستانهای پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز