خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل خبر داد ؛

تولید بیش از 400 هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۲۳۹

استاندار اردبیل از تولید ۴۲۰ هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از مجموعه صنایع تبدیلی هفت آسمان در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل از تولید ۴۲۰ هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل در سال جاری خبر داد و گفت: ۳۰۰ هزار تن از این محصولات به لحاظ کیفیت مناسب بصورت تازه خوری مصرف سنتی و عادی در استان و سایر استان های کشور عرضه می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش قابل توجه محصولات باغی نیاز به راه اندازی صنایع تبدیلی باغی است گفت:۱۲۰ هزار تن از محصولات باغی که درجه ۲ بوده که ظرفیت شرکت هفت آسمان ۶۰ هزار تن است و یک واحد دیگر در شهرستان پارس آباد نیز با ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال ۹۸ عملیات اجرایی آغاز شده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

تولید بیش از 400 هزار تن محصولات باغی در استان اردبیل

استاندار اردبیل تصریح کرد: شرکت هفت آسمان علاوه بر خشک کردن و فریز کردن محصولات باغی قابلیت تبدیل صنایع محصولات سبزیجات و صیفی جات را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحدها از ارزان فروشی محصولات باغی پیشگیری می کند افزود: باغداران با امیدواری بیشتر و نگهداری محصولات باغی خود با بهره گیری از سمپاشی به سمت صنعتی شدن و اقتصادی شدن حرکت خواهند کرد و محصولات این زحمتکشان با قیمت مناسب به فروش می رسد.

اکبر بهنام جو ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه و راه اندازی فاز دوم در کنار این مجموعه در نظر گرفته شده که با راه اندازی فاز دوم هفت آسمان بیشتر مشکلات باغداران از لحاظ بازار فروش حل می شود.

وی بازار هدف این واحدها را کشورهای آسیای میانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه بر شمرد و گفت: این محصولات در صورت تبدیل به صنایع بهتر مدت ماندگاری بیشتری خواهند داشت و در تمام فصول سال از صنایع تبدیلی باغی بهره مند خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز