خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت بهره برداری شرکت توزیع برق گیلان:

تبعیضی در اعمال خاموشی به هیچ وجه وجود ندارد / از عموم شهروندان گیلانی عذرخواهی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۲۳۰

سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق گیلان گفت: مدت زمان این خاموشی‌های ۲ساعته است و برای کل استان اعمال شده و تبعیضی در اعمال آن به هیچ وجه وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از رشت،علی اکبر جوهری سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق گیلان به تشریح چگونگی اعمال جداول مدیریت اضطراری بار پرداخت.

وی تاکید کرد: با توجه شرایط ویژه سالجاری از جمله گرمای زودرس هوا، کاهش تولید برق در نیروگاه های برقابی و همچنین استخراج غیرمجاز رمزارزها توسط افراد سودجو شاهدعدم توازن در تولید و مصرف برق در کل کشور بودیم که این تفاوت در هفته جاری به ۱۱ هزار مگاوات رسید.

جوهری گفت: به منظور جلوگیری از فروپاشی و آسیب گسترده شبکه‌های برق ناگزیر به مدیریت اضطراری بار شدیم که جداول خاموشی در سطح کشور به طبع آن در شرکت توزیع برق استان تهیه و در سایت این شرکت بارگذاری شده است.

سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت اظهار داشت: این جداول از پرتال شرکت به آدرس http://www.gilanpdc.ir و از طریق اپلیکیشن برق من در دسترس می‌باشد.

وی تصریح کرد: مدت زمان این خاموشی‌های ۲ساعته است و برای کل استان اعمال شده و تبعیضی در اعمال آن به هیچ وجه وجود ندارد.

جوهری افزود: از عموم شهروندان گیلانی به سبب مشکلات حادث شده عذرخواهی می‌کنیم و خواهشمندیم درصورت بروز خاموشی‌های نوبتی با ۱۲۱ تماس حاصل نکنند تا این شماره برای مشترکینی که دچار مشکل شده‌اند در دسترس بماند.

وی گفت: مردم استان می‌توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله: تنظیم درجه ترموستات کولر روی ۲۵ درجه سانتیگراد، سرویس به موقع تجهیزات سرمایشی، روشنایی و سایر تجهیزات برقی جهت استفاده بهینه، نصب سایبان روی کولرها به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب، عدم استفاده از ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اتو و سایر وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف و بکارگیری آن در ساعات اولیه صبح (۶ صبح الی ۱۱)، استفاده بهینه و حداکثری از روشنایی طبیعی در روز؛ ضمن یاری رساندن به پایداری شبکه‌های برق، هزینه برق مصرفی خود را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهند.

جوهری در خاتمه تاکید کرد: به منظور جلوگیری از آسیب به لوازم برقی، مشترکین محترم حتما این لوازم را در زمان قطع برق از مدار خارج کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز