خبرگزاری کار ایران

روایت ایلنا از ماجرای ذبح گاو آبستن مقابل استانداری اصفهان؛

کارد به استخوان رسیده ؛ برای شنیدن وعده و وعیدها نیامدیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۱۶۲

روز گذشته کشاورزان و دامداران اصفهانی برای چندمین بار در یک‌سال گذشته مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند تا پیگیر حقابه و قیمت‌های سرسام آور تولید باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان،حوالی ۶ بعد از ظهر روز گذشته -چهارشنبه ۱۶ تیر ماه-  فیلم و عکس های تجمع ظهر کشاورزان و دامداران اصفهانی مقابل ساختمان استانداری روی پلت فرم ها و اپ‌های فضای مجازی در حال انتشار است. 

ویدئوی اصلی مربوط به دامداری است که مقابل استانداری گاو آبستنش را سر می برد. صاحب گاو مرد  سالمندی با موهای جوگندمی  است که بالای نیسان آبی در کنار گاوش ایستاده و یک میکروفن سیم دار در دست دارد. صدا و تصویر واضح است:

« آمدم  اینجا تا درد  دلم  را به استاندار بگویم...به این نتیجه رسیدم که برای مسئولان کشور زحمت کشیدن فایده‌ای ندارد، اینجا آمدم تا گاو آبستن ام را سر ببرم.  همان بهتر که  که بروید و از کشور های دیگر  گوشت و لبنیات و گندم و جو بیاورید و...»

بعد از آن، صدای چند معترض می شود. یکی فریاد می زند شیرها را بریز. شیرها را بریز. و تصویر تمام می شود.

  از ابتدای هفته بود که تصاویری از تخلیه شیر توسط دامداران اصفهانی در جوی و روی آسفالت منتشر می شد اما دیروز اوج ماجرا بود؛ سربریدن گاو آبستنن....

باید کارد به استخوان رسیده باشد که تولید‌کننده محصول و یا تنها سرمایه اش  را که در شرایط اقتصادی موجود با صرف هزینه سنگین به دست آورده ، روی زمین تخلیه کند  و یا جلوی چشم همه سر ببرد  خشکسالی بیداد می کند. آب نیست. هفته گذشته حجم آب خروجی سد زاینده رود افزایش یافت، اما هیچ اصفهانی پایش  به آب سد نرسید.

آب تا بالادست اصفهان رسید و دریچه دوباره بسته شد. کشاورزان و دامداران نیز از این جفا و سوء مدیریت به تنگ آمدند. کسی پاسخگویشان نیست و شاهد نابودی سرمایه و زحمت چندین ساله شان هستند.

در ویدئوی دیگری صدای یک مسئول می آید که می گوید: احساسی تصمیم نگیرید!این کار را نکنید! اما آقای مسئول نمی داند این کاسه صبر دیگر شکسته و جایی برای تحمل ندارد. آنقدر که با وجود شیوع موج پنجم کرونا و قرمز شدن وضعیت اصفهان، تجمع کنندگان بدون رعایت فاصله قانونی و بعضا بدون ماسک ایستاده اند و منتظرند تا شاید عباس رضایی استاندار اصفهان جلوی ساختمان بیاید و  با آنها همدردی کند هرچند کسی به همین هم امیدوار نیست. این‌بار کسی برای همدردی و یا شنیدن وعده و  وعید نیامده است . آنها می خواهند  به حقابه‌شان برسند.

آب نیست  و قیمت نهاده های تولید سر به فلک کشیده و خبری از خرید تضمینی و نرخ گذاری متناسب با قیمت تولید هم نیست. دامداران و کشاورزان اصفهانی به تنگ آمده اند و شنیده ها حکایت از خراب شدن لوله انتقال آب به یزد در شب‌های گذشته دارد.

رضایی پایین نیامد اما خون گاو آبستن همه جای خیابان به راه افتاد به طوری که رنگ  سفید  شیرهای خالی شده در آسفالت خیابان هم،سرخی خون گاو باردار را کم رنگ نکرد.کمی بعد پاکبانان شهرداری اصفهان با لباس‌های نارنجی مشغول  ریختن آب بر روی خیابانی شدند که صدای اعتراض کشاورزان و دامداران آن همچنان به گوش می رسید.

گزارش: سمیه مسرور

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز