خبرگزاری کار ایران

در پی شیوع گسترده کرونا در زاهدان مطرح شد؛

درخواست تعطیلی دو بازار کوثر و شیر آباد زاهدان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۰۷۴

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، رئیس خانه احزاب سیستان و بلوچستان طی نامه ای به استاندار سیستان و بلوچستان خواستار تعطیلی دو بازار کوثر و شیرآباد زاهدان شد.

به گزارش ایلنا در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، رئیس خانه احزاب سیستان و بلوچستان طی نامه‌ای به استاندار سیستان و  خواستار تعطیلی دو بازار کوثر و شیرآباد زاهدان شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ریاست محترم شورای تامین استان سیستان و بلوچستان

با سلام و آرزوی سلامتی 

ضمن عرض تسلیت به خانواده های محترم جان باختگان ویروس کرونا و عرض خسته نباشید به جنابعالی و همه مسئولین اجرایی ،بهداشتی و نیز نهادهای مردمی در راستای مبارزه با بیماری کرونا، خانه احزاب سیستان و بلوچستان علاوه بر درخواست واکسینه کردن همگانی هر چه سریعتر مردم ،  به دلایل زیر درخواست تعطیلی دو بازار کوثر و شیرآباد شهرستان زاهدان را دارد.

بر اساس گزارش های فعالین مردمی  بیشتر بیماران و فوت شدگان ویروس کرونا از محلات حاشیه شهر می باشد که متاسفانه پروتکل های بهداشتی به ویژه، در خانه ماندن  واستفاده از ماسک را رعایت نمی کنند  و مرتب در حال تردد در  بازارها و کوچه و معابرشهر هستند. لازم به ذکر است این بی توجهی به دلیل عدم توانایی بیشتر مردم  در تامین ماسک و نیز بعضا عدم آگاهی از  اهمیت استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است که خود نیاز به آموزش جدی و حساس سازی مردم این مناطق را می طلبد.   

از طرفی به دلیل تعطیلی دو بازار بزرگ مرکزی و چهار راه رسولی ، بازارهای کوثر و شیرآباد ، علی رغم دستور تعطیلی  همچنان به فعالیت خود ادامه داده ، محل تجمع مشتری های بیشتری شده است ، زیرا مشتریان بازارهای مرکزی و چهار راه رسولی نیز به این بازارها مراجعه می نمایند در نتیجه باعث به وجود آمدن ازدحام شده و عملا رعایت فاصله اجتماعی ممکن نمی باشد. ازهمه مهم‌تر بر اساس مشاهدات عینی  ، بیشتر مشتریان نه تنها از ماسک استفاده نمی کنند بلکه کودکان را  نیز با خود به همراه می آورند که علاوه بر این که ناقلان خطرناکی هستند خود نیز  بیشتر در معرض خطر این ویروس هستند. 

نزدیک شدن به عید سعید قربان که برای همه ما مسلمانان مهم و قابل احترام هست ، مردم بیشتری را که باور به پوشیدن لباس عید و فراهم نمودن مقدمات عید تحت هر شرایطی دارند را به این بازارها می کشاند از این رو  هرچه به ایام عید نزدیکتر می شویم بازبودن این بازارها مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند و در نتیجه همچنان کرونا در استان سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان جولان میدهد و جان  می گیرد.

در صورت تداوم این وضعیت و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط بیشتر مردم مخصوصا در حاشیه، به دلیل انتشار ویروس کرونا و آلودگی هوا مردم مناطق دیگر که  بیشتر مقید به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند  به دلیل واکسینه نشدن ، درگیر شده ، آمار مبتلایان روز به روز بیشتر خواهد شد. و عملا  کاهش و پیشگیری این بیماری ممکن نخواهد بود لذا از جنابعالی خواهشمند است هر چه سریعتر با حکم شورای تامین دستور تعطیلی این دو بازار و کلیه اماکن پرتجمع را  صادر و با خاطیان برخورد جدی نمایید.

استقرار نیروی  انتظامی در ورودی و خروجی بازارها و نیز محلات تا ریشه کن کردن و یا کاهش این بیماری  ،جهت کنترل اوضاع لازم و ضروریست. 

 برای فروشگاه‌هایی که مقررات را رعایت نموده مغازهایشان را تا بهتر شدن وضعیت تعطیل نمایند مشوق هایی از قبیل تخفیف مالیاتی  و نیز تخفیف در اجاره بهای مغازه ها از سوی صاحبان املاک در نظر گرفته شود که البته این خود نوعی مسئولیت اجتماعی است که باید در شرایط بحرانی همه شهروندان  به نوعی ، به آن عمل کنند. 

با احترام و آرزوی بازگشت سلامتی به جامعه 

 سارا خوشخوی

رئیس خانه احراب استان سیستان و بلوچستان

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز