خبرگزاری کار ایران

موج گرما همدان را فرا می گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۸۸۵

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوا در برخی از نقاط استان بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می یابد و در برخی از نقاط استان به ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز می رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدحسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف و بدون ابر، همراه با وزش نسیم ملایم و غبار محلی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: به دلیل تابش مستقیم آفتاب، تا روز جمعه بیشینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان ۲ تا چهار درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه آسمان بیشتر نقاط استان همدان در روزهای آینده صاف پیش بینی می شود، عنوان کرد: از روز شنبه نیز با افزایش رطوبت هوا، دمای بیشینه کاهش و دمای کمینه افزایش می یابد و موجب می شود مردم همدان شب های گرمی را تجربه کنند.

وی تصریح کرد: در پی گرم شدن هوای مناطق مختلف استان همدان، به منظور جلوگیری از زیان احتمالی، هشدار رنگ زرد هواشناسی، صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فامنین با ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۵ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز