خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان:

طرح ساماندهی محوطه باستانی خله کوه تاکستان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۸۵۷

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از اجرای طرح ساماندهی و مناسب‌سازی محوطه باستانی خله‌کوه تاکستان همزمان با انجام کاوش‌های باستان‌شناسی این محوطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، احسان نورانی گفت: حجم عظیم نخاله‌های ساختمانی موجود در محوطه تپه‎ باستانی خله‌کوه علاوه بر نامناسب‌ و مخدوش کردن چهره این محوطه ارزشمند باستانی، موجب تغییر توپوگرافی تپه شده بود که با توجه به آغاز فصل جدید مطالعات و کاوش‌های باستان‌شناسی این محوطه در انحراف و افزایش حجم فعالیت پروژه تاثیرگذار بود.

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: در همین راستا و با توجه به اینکه ساماندهی این محوطه درخواست چندین‌ساله ساکنین پیرامون این اثر تاریخی بود، طرح ساماندهی و مناسب‌سازی سطح تپه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه  داد: با پیگیری نماینده تاکستان در مجلس‌شورای‌اسلامی و همکاری ویژه فرمانداری، شهرداری و شورای ‌شهر و اداره راهداری تاکستان ساماندهی محوطه باستانی خله‌کوه آغاز شد.

این مسئول ابراز کرد: در این پروژه پاکسازی سطح تپه باستانی خله‌کوه شامل زدودن ضایعات مختلف، زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی انجام خواهد شد.

نورانی یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر حفاظت از این اثر ثبت ملی و رضایت شهروندان، اقدامی ارزشمند در تسریع روند انجام کاوش‌های باستان‌شناسی برای احداث سایت‌موزه در این محوطه به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز