خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مطرح کرد؛

وجود 3 روستای بدون بیکار در استان سمنان/ هدف گذاری 13 روستای دیگر در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۸۱۳

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: روستاهای جوادانه، محمد آباد و دهملا ۳ روستای جدید بدون بیکار در استان هستند که برای ۱۳ روستای دیگر در استان در سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی صمیمیان بیان کرد: ۱۴۱ هزار نفر جمعیت روستایی استان است که ۲۰ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان در استان سمنان وجود دارد یادآور شد: تعداد آبادی های استان تعداد ۵۴۸ مورد است؛ ۳۰۷ روستا دارای شورای اسلامی بوده و ۲۵۶ روستا نیز دارای دهیاری هستند که این‌ میزان اخیرا با دستور وزیر کشور و صدور مجوز، به ۲۹۷ دهیاری افزایش یافته است.

صمیمیان افزود: در ۳۰۵ روستای استان، انتخابات شوراهای اسلامی روستا برگزار شد و از هفته آینده ۱۴ دوره ویژه اعضای منتخب شوراهای اسلامی روستاها و به منظور افزایش آگاهی و امادگی آنان، برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ۲۲۱ دهیار مرد و ۳۰ دهیاز زن در استان داریم که فراوانی تحصیلات این افراد اکثرا لیسانس است و میانگین سنی آنها نیز ۳۱ تا ۴۰ سال می باشد.

مدیرککل دفتر امور شهری و روستایی دامغان گفت: در حال حاضر ۳۴ دهیار تمام وقت در استان سمنان مشعول به فعالیت بوده و ۲۵۶ کارمند در دهیاری های روستاها در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در بحث نظارت عالیه بر پروژه های روستایی استان، توانستیم در سال ۹۹ رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهیم.

صمیمیان اظهار کرد: در سال ۹۹ از طریق سازمان امور مالیاتی، مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به حساب دهیاری ها و از طریق سازمان شهرداری ها نیز از محل تبصره ۳۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری های استان واریز شد.

وی افزود: ۳ دهیار در بحث آزمون مکاتبه ای دهیاران در سطح کشور در بین ۲۰ دهیار برتر قرار گرفته و حائز رتبه شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان یادآور شد: ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان نیز از محل ماده ۵۸ به حساب دهیاری ها واریز شد که حدود یک میلیارد را در بحث توسعه شهرستان میامی به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته به این روستا اختصاص دادیم.

 

 
 
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز