خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد خبر داد:

حبس افراد در آسانسور بیشترین دلیل تماس های تلفنی مردم با آتش نشانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۸۱۲

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: بیشترین حجم امداد رسانی، عملیات مربوط به نجات افراد محبوس شده در آسانسور های خانگی، تجاری و اداری به دلیل قطعی برق انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، آتشپاد مسعود ظهوریان مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: هفت هزار و ۳۹۵ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار شده که در این مدت ۴۶۵ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات و خدمات ایمنی توسط آتش نشانان ایستگاه‌های ۵۳ گانه شهر مشهد انجام شده است که ۳۰۱ عملیات آن مربوط به ماموریت‌های مربوط نجات افراد محبوس شده در داخل آسانسور‌ها به دلیل قطع جریان برق در اقصی نقاط مشهد بوده است که خوشبختانه تاکنون همه این حوادث ختم به خیر شده و حادثه ناگواری نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته بیشترین حجم ماموریت مربوط به قطع برق با ۱۶۵ عملیات را پشت سر گذاشته ایم، افزود: در محله‌هایی که برق قطع می‌شود شاهد افزایش قابل توجه حجم تماس‌های لحظه‌ای شهروندان هستیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ضمن توصیه به شهروندان ادامه داد: اگر در آسانسور محبوس شدید هیچ اتفاقی نمی‌افتد، هوا تمام نمی‌شود و آسانسور سقوط نمی‌کند. در این شرایط ابتدا با مدیر ساختمان یا با فشار دادن دکمه آلارم (هشدار) از افرادی که در محل هستند درخواست کمک کنید و اگر آن‌ها هم نتوانستد کاری انجام دهند، با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و ضمن ارائه آدرس دقیق محل منتظر رسیدن نیرو‌های امدادی باشید.

وی افزود:مهمترین نکته در استفاده از آسانسور هنگام قطع ناگهانی و پیش بینی نشده برق این است که در بسیاری از ساختمان‌های امروزی تجهیزات پیشرفته وجود دارد و آسانسور‌ها نیز به سیستمی به نام Black out یا همان برق اضطرار مجهز هستند که درهنگام قطع ناگهانی برق آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز