خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام شد؛

بازگشت مشگین‌شهر به وضعیت نارنجی/ بستری 41 بیمار جدید کرونایی در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۷۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 41 بیمار جدید کرونایی در سطح استان و عدم گزارش فوتی در شبانه روز گذشته خبر داد.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره  آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل بیان کرد: در شبانه روز گذشته 41 بیمار جدید کرونایی در سطح استان شناسایی و بستری شده اند و خوشبختانه هیچگونه گزارش فوتی بر اثر شیوع کرونا در مدت یاد شده دریافت نشده است.

وی از ترخیص 43 بیمار کرونایی با وضعیت بهبود نسبی در 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد بستری کرونایی در بیمارستان ها هستیم و در حال حاضر تعداد 212 بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری هستند و از این تعداد، وضعیت 43 بیمار وخیم گزارش شده که در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص آمار تزریق واکسن های کرونا در استان نیز بیان کرد: در نوبت اول برای 67 هزار و 230 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 29 هزار و 6 نفر در برابر کرونا واکسینه شده اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 96 هزار و 236 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

حبیب زاده ادامه داد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی تصریح کرد: امروز دغدغه ما، خیز پنجم کرونا است، این موج جدید که عمدتا از نوع ویروس موتاسیون یافته دلتای هندی است از مرزهای جنوب شرقی وارد کشور شده نگران کننده است و مردم باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر تشدید نظارت ها از رستوران ها تاکید کرد و گفت: از نظر اولویت بندی، مهم‌ترین مکان بدلیل مسافر پذیری استان، رستوران ها هستند که باید نظارت کافی در این اماکن صورت گیرد؛ آبدرمانی ها هم می توانند یک کانون بزرگ برای انتشار این بیماری هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز