خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام شد؛

ضرورت اخذ گواهی استاندارد برای آسانسورها / زمین‌های بازی در اردبیل غیراستاندارد هستند / نگران سلامت مردم هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۷۰۷

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بر ضرورت اخذ پروانه بهره برداری استاندارد آسانسورها تاکید کرد و گفت: با توجه به قطعی های اخیر برق در صورتیکه آسانسور استاندارد نباشد می تواند خطراتی برای افراد داشته باشد.

هاشم علایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا بر ضرورت اخذ پروانه بهره برداری استاندارد آسانسورها تاکید کرد و گفت: آسانسورها یکی از امکاناتی است که امروزه بیشترین نقش  را در تسهیل امور مردم ایفا می کند لذا برای حفظ سلامت و امنیت جانی مردم لازم است قبل از استفاده از آسانسور در ساختمان ها، این دستگاه ها حتما از سوی کارشناسان استاندارد مورد تایید قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به قطعی های اخیر برق در صورتی که آسانسور استاندارد نباشد می تواند خطراتی برای افراد داشته باشد، لذا توصیه می شود دست اندر کاران و مدیران ساختمان ها و مراکز اداری نسبت به تایید استاندارد آسانسورها اقدام کنند.

ضرورت اخذ گواهی استاندارد برای آسانسورها / زمین‌های بازی در اردبیل غیراستاندارد هستند / نگران سلامت مردم هستیم

زمین‌های بازی در استان اردبیل غیر استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به غیر استاندارد بودن اکثر زمین های بازی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مکاتباتی به شهرداری ها مبنی بر استاندارد سازی زمین های بازی انجام داده ایم تا کنون اقدام قابل ملاحظه ای در راستای استاندارد سازی این اماکن از سوی شهرداری ها انجام نشده است.

علایی افزود: موضوع استانداردسازی زمین های بازی یکی از مسائل مهمی است که اگر مورد بی توجهی قرار گیرد خطرات جانی برای افراد خصوصا خردسالان را به همراه داشت که در این راستا مراتب را به دادستانی استان نیز گزارش داده ایم.

استفاده از تجهیزات دست دوم در زمین های بازی روستایی خطرآفرین است

وی با گلایه از نصب وسایل بازی دست دوم در روستاها، بیان کرد: اخیرا با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، تجهیزات دست دوم بازی و ورزش در روستاها نصب و راه اندازی شده که این امر نیز می تواند بدلیل مستهلک بودن این وسایل خطراتی را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بر ضرورت  توجه به گواهی استاندارد تجهیزات در کلینیک ها، بیمارستان ها، دانشگاه ها و سایر اماکن پرتجمع تاکید کرد و گفت: سلامت مردم مساله ای نیست که بتوان نسبت به آن بی تفاوت بود لذا استاندارد بودن ساختمان  و مصالح مورد استفاده در بناها و تجهیزات به کارگیری شده در آن حتما باید دارای گواهی استاندارد و پروانه بهره برداری باشد.

مردم هرگونه اختلال در نازل های سوخت را گزارش دهند

علایی در خصوص انجام بازرسی ها از نازل های سوخت در پمپ بنزین های استان نیز بیان کرد: در سال گذشته تعداد 3 هزار و 378 نازل عرضه سوخت مایع( بنزین و گازوئیل) در اردبیل و تمام شهرستان‌های تابعه استان مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مردم به عنوان همیاران استاندارد می توانند گزارشات خود مبنی وجود مشکلاتی در میزان ارائه بنزین توسط نازل های سوخت را به اداره استاندارد گزارش دهند تا کارشناسان این اداره در سریعترین زمان به این موضوع رسیدگی کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: این حق مردم است که کالاها و خدمات استاندارد دریافت کنند چرا که در مقابل بهایی که می پردازند حق استفاده از بهترین اجناس و کالاها و خدمات را دارند و اگر در برخی موارد مشکلاتی مشاهده کردند حتما مطالبه گری کنند تا نسبت به رفع نواقص اقدام شود.

دریافت هزینه آزمایش و نمونه برداری از واحدهای تولیدی برای اعطای گواهی استاندارد یکی از موانع اصلی تولید است 

علایی بر حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت:  لازم است قوانینی وضع شود که واحدهای تولیدی برای اخذ پروانه استاندارد و انجام آزمایشات، هزینه ای پرداخت نکنند تا این کار به نوعی حمایت از تولید داخل محسوب شود.

وی ادامه داد: بهتر است هزینه های آزمایش ها و نمونه برداری ها توسط دولت تامین شود و به دنبال آن اگر آن واحد تولیدی محصول بی کیفیت به بازار عرضه کرد برخوردهای قانونی و جدی بدون هیچگونه اغماضی انجام شود.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز