خبرگزاری کار ایران

تأکید بر احیاء و لایروبی آب بندانهای استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۴۰۴

در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با نماینده شهرستان رشت در مجلس نسبت به لایروبی و احیاء آب بندانهای استان گیلان تاکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرّمی در دیدار با سید علی آقازاده نماینده شهرستان  رشت در مجلس گزارشی از وضعیت منابع آب استان گیلان و هچنین شهرستان رشت ارائه داد.

وی افزود: نیاز آبی استان گیلان از سد سفید رود حدود دو  میلیارد 400 میلیون متر مکعب می باشد که در سال آبی جاری با توجه به کاهش  بارش ها و آورد سد سفید رود به نصف تقلیل یافته است.

خرّمی با اشاره به طرح نوبت بندی آب کشاورزی  در سال جاری اظهار داشت: تمامی ظرفیت های آبی از جمله ایستگاه های پمپاژ ، چاههای عمیق و آب بندانها در مدار بهره برداری قرار دارند.

سید علی آقازاده ضمن قدردانی از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گیلان در سال زراعی جاری،  تصریح کرد: باتوجه به نگرانی های اول فصل زراعی بر اساس کاهش بارش، الحمدالله با تدابیر مناسب متولیان آب استان شاهد کمترین تنش آب کشاورزی در سطح شالیزارهای استان و شهرستان رشت هستیم

وی افزود: لایروبی و احیاء آب بنداها در استان گیلان بسیار حائز اهمیت است و با لایروبی آب بندانها ، ظرفیت آنها تا دو و نیم برابر قابل افزایش است.

 نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مدرن سازی شبکه های آبیاری علی الخصوص در بخش مرکزی استان اذعان داشت: مدرن سازی شبکه های آبیاری باعث استفاده بهینه آب و انتقال سریع آن به اراضی پائین دست و همچنین صرفه جوئی در مصرف آب خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز