خبرگزاری کار ایران

ایلنا از هرمزگان گزارش می دهد؛

ترافیک افسار بریده بندرعباس در ساعات بی برقی/ گرما و کرونا کم بود ، صف‌های پمپ بنزین هم اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۲۸۲

قطعی برق دغدغه ای دیگر را به دغدغه های مردم استان هرمزگان افزوده است، هنوز از مشکلات بی آبی رها نشده ایم که مشکل بی برقی نیز دامن گیرمان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، در گرمترین ماه تابستان که شاهد گرمای ۴۵ درجه هوا هستیم روزانه دو الی سه بار در طول شبانه روز با قطعی برق روبرو هستیم.

قطع ناگهانی برق و حبس در آسانسور

مریم طاهری شهروند بندرعباسی در خصوص قطعی برق به خبرنگار ایلنا گفت: در هوای گرم بندرعباس به خصوص در شرایط کرونایی که ماسک زدن الزامی است بی برقی تنفس را مشکل می کند، از طرف دیگر با قطعی برق آب نیز قطع می شود.

وی افزود: با توجه به قطع ناگهانی برق، بنده از ترس قطعی برق و حبس در آسانسور مجبورم که پنج طبقه را با پا دردم پله طی کنم.

عاطفه جعفرپور شهروندی از روستای گوین از توابع رویدر گفت: قطعی برق مشکلاتمان را دوچندان کرده است، شاید من بتوانم گرمای تابستان را در این اوضاع بی برقی سر کنم اما فرزند کوچک من و همچنین افرادی که از شرایط بیماری رنج می برند تحمل گرما را ندارند، گناه آنها چیست؟

کرونا و صف طولانی در پمپ بنزین های بندرعباس

مسعود هاشمی شهروند بندرعباسی بیان کرد: با خاموش شدن شهر و گرمای هوا شاهد صف طولانی ماشین‌ها در پمپ بنزین ها هستیم که این سبب افزایش کرونا می شود چرا که مکانهای شلوغ، محل گسترش شیوع کروناست و از طرف دیگر به دلیل قطعی برق در شب و گرما، ترافیک های سنگینی در مناطقی از بندرعباس ایجاد می شود.

زهرا جلیله شهروند دیگری از بندرعباس افزود: همسرم موظف است صبح زود در محل کارش حضور یابد اما متاسفانه به دلیل قطعی برق در نیمه های شب دیگر انرژی برایش باقی نمی ماند و از سمت دیگر در ظهر گرم بندر با قطعی برق مواجهیم که راحتی و آسایش را از مردم گرفته است.

وی افزود: در این شرایط گرانی و تورم که یک جوان به زحمت وسایل های برقی را تهیه می کند قطعی برق آتش به مالش می زند، و وسایل برقی می سوزد و خراب می شود،چه کسی پاسخگوی این جوانان است؟

محمد دهقانی شهروندی از بستک بیان کرد: روزانه شاهد دو یا سه بار قطعی برق هستیم که به دنبال آن اینترنت نیز قطع می شود. از دمای هوای ۵۰ درجه و گرمای هوا گذر می کنم، بنده درگیر امتحانات پایان ترم هستم و در زمان قطعی برق به هیچ عنوان امکان اتصال به اینترنت و شرکت در امتحانات را ندارم، حالی برایمان نمانده است.

برق در تابستان برای استان های جنوبی یک امر ضروری است

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو  با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: موضوع قطعی برق پیش آمدی برای همه استان های کشور است، پیگیری های مختلف از ناحیه وزارت خانه، معاونت پارلمانی وزیر، رئیس توانیر کشور، معاون برق وزیر و مسئولان استانی همچون مدیر توانیر، مدیر برق منطقه ای و مدیر شرکت توزیع برق صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: عوامل مختلفی سبب قطعی برق شده است؛ تابستان و گرمای هوا مصرف برق را افزایش داده است که در پی آن با کاهش تولید و افزایش مصرف برق روبرو هستیم.

آرامی ادامه داد: از طرف دیگر برخی نیروگاه ها اورهال نشده اند که سبب شده ظرفیت تولید آنها به حداکثر نرسد و مشکلی دیگر به کمبود تولید برق افزوده است.

وی گفت: نیاز است در مناطق جنوبی کشور و استان هرمزگان به دلیل گرمای طاقت فرسای هوا، قطعی برق بسیار کمتر از مناطق خوش آب و هوا باشد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات در رابطه با قطعی برق اظهار کرد: همانطور که در فصل زمستان گاز برای مناطق سردسیر یک امر حیاتی است در تابستان نیز برق برای استان های جنوبی یک امر ضروری است و الزامی است که برق در مناطق جنوبی قطعی کمتری داشته باشد.

وی افزود: استان ما با کمبود برق روبروست اما باید مدیریت، عدالت و همچنین رفع تبعیض وجود داشته باشد که در مناطق جنوبی در تابستان میزان قطعی و خاموشی برق کمتر باشد.

آرامی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم در این خصوص صورت گرفته است امیدواریم که شرایط به سمت بهبودی رقم بخورد.

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس، در خصوص قطعی برق و گرمای هرمزگان تصریح کرد: با وجود گرمای طاقت فرسای هوا در استان هرمزگان که مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است باید خاموشی‌های مدیریت‌شده برای کاهش بار مصرف شبکه را به استان‌های خوش آب‌وهوا هدایت کرد.

نقش ملی واحدهای مصرف کننده برق در هرمزگان

فریدون همتی استاندار هرمزگان عنوان کرد: استان های جنوب کشور از جمله هرمزگان از شرایط آب و هوایی گرم و بسیار متفاوت با دیگر مناطق کشور برخوردار هستند و باید توجه داشته باشیم که در این وضعیت آب و هوایی، قطعی برق در استان هرمزگان، برای مردم غیرقابل تحمل است.

وی افزود: برخی از واحدهای مصرف کننده برق در استان هرمزگان، نقش ملی دارند و سهمیه مصرف آنها باید جدا از سهمیه استان، در نظر گرفته شود.

به گفته همتی اگر همه مردم به ویژه در تیرماه، با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق از جمله با عدم استفاده از کولرهای اضافه، خاموش کردن لامپ های اضافه و غیرضروری و روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، همکاری لازم را داشته باشند، کمتر با قطعی برق مواجه می شویم.

اعمال خاموشی به دلیل عدم تعادل بین تولید و مصرف

هاجر عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان تصریح کرد: از روز گذشته به علت افزایش ناگهانی مصرف برق و عدم تعادل بین تولید و مصرف، طبق اعلام شرکت برق منطقه ای استان ناچار شدیم به صورت پراکنده به مشترکین خاموشی اعمال کنیم.

وی اضافه کرد: بار شبکه توزیع برق در هفته گذشته به ۲۳۸۰ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است. در شرایطی که مصرف برق در حال اوج گیری است، این شرکت برای جلوگیری از فروپاشی شبکه ناچار به قطع برق برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز