خبرگزاری کار ایران

تزریق واکسن برکت ۳هزار نفر در مشهد /تاکنون عوارضی گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۱۴۸

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳هزار و ۵۰۰نفر در بازه سنی ۱۸-۷۵ سال نوبت اول این واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رزیتا خداشاهی در این خصوص افزود: عملیات اجرایی کار آزمایی بالینی فاز سوم واکسن تزریق واکسن برکت در مشهد، هیچ عارضه جدی نداشته است برکت از خرداد ماه در مشهد آغاز شده و ۳هزار و ۵۰۰نفر در بازه سنی ۱۸-۷۵ سال نوبت اول این واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم واکسن برکت از خرداد ماه در سطح ۵شهر کشور آغاز شد، خاطرنشان کرد: استمرار پیگیری‌های تلفنی برای تمامی شهروندانی که این واکسن را دریافت کرده اند، به صورت روزانه در حال انجام است و افرادی که تاکنون این واکسن را دریافت کرده اند، خوشبختانه عارضه خاصی ناشی از تزریق واکسن نداشته اند.

عضو هیأت علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تمام شهروندان در زمان تزریق واکسن اگر علائمی دارند باید به صورت شفاف با پزشک در میان بگذارند؛ زیرا اگر واکسن در فاز علائم کرونا تزریق شود، علائم بیماری مقداری تشدید خواهد شد.

فوق تخصص عفونی و عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوویران برکت از مردم خواست، در شرایط پاندمی کرونا هر واکسنی که سریعتر در دسترس بود، باید تزریق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز