خبرگزاری کار ایران

حمل ۴۰۰هزار تُن کالای اساسی از بنادر کشور به خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۱۲۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۳۹۶هزار و ۷۷۴تُن کالای اساسی از بنادر کشور بارگیری و به مقصد استان حمل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از این مقدار کالای اساسی ۱۹۳هزار تُن معادل ۴۸درصد از حمل ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر کشور به خراسان رضوی بندر امام خمینی (ره)، ۷۶هزار تُن معادل ۲۰ درصد از بندر عباس، ۷۲هزار تُن معادل ۱۹درصد از بندر چابهار و ۵۴هزار تُن معادل ۱۳درصد نیز از بنادر شمالی امیرآباد، فریدون کنار و نوشهر به این استان حمل شده است.

وی افزود: ۶۰درصد اقلامی که در بهار امسال به این استان حمل شده نهاده‌های دامی، ۱۵درصد گندم و بقیه برنج و شکر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حمل این مقدار کالا طی هماهنگی با حدود ۳۰۰شرکت حمل و نقل بار استان و با استفاده از هزاران دستگاه ناوگان باربری و با صدور ۱۶هزار و ۶۰۲بارنامه انجام شده است.

نصری بیان کرد: تشکیل کمیته حمل کالای اساسی در استان، اطلاع رسانی به تشکل‌های صنفی و مالکان کامیون، هماهنگی برای اعزام نماینده شرکت‌ها به بنادر و صدور بارنامه به نام شرکت‌های استانی و همچنین تخصیص ۳۰درصد سوخت بیشتر برای ناوگان دخیل در این امر از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی تصریح کرد: مجموع کالای اساسی شامل نهاده ها، کنجاله سویا، گندم و دیگر اقلام که توسط کشتی‌ها در بنادر کشور تخلیه شده یا به زودی تخلیه خواهند شد ۳.۵میلیون تُن است که خراسان رضوی با ۲۹هزار دستگاه کامیون و کسب جایگاه سوم کشور از نظر تعداد ناوگان، برنامه ریزی مناسبی برای انتقال سهم خود از بنادر کشور داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز