خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان خبر داد؛

سرمایه‌گذاری بیش از ٢ هزار میلیارد ریالی فولاد خراسان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۸۹

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: با وجود تکمیل زنجیره تولید در داخل سایت فولاد نیشابور، در یک سال گذشته ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینه های توسعه ای و زیرساختی از سوی بزرگ ترین قطب صنعتی شرق کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کسری غفوری در نشست هم اندیشی با فعالان بورس و بازار سرمایه افزود: ایجاد کارخانه کنسانتره در منطقه سنگان خواف، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین طرح های توسعه این مجتمع است که می تواند با اتصال زنجیره تولید فولاد به زمین، تولید پایدار فولاد را در خراسان رضوی تضمین کند. 

وی در ادامه اظهار داشت: بالغ بر یک هزار و ١٠٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت ها در این زمینه صورت داده ایم و از سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته، خون تازه ای در رگ های این پروژه جریان یافته است.

وی با بیان اینکه مساله تامین پایدار آب یکی از چالش های بنیادین در توسعه صنایع کلان در کشور است، خاطرنشان کرد: اَبر پروژه انتقال آب خلیج فارس با تشکیل کنسرسیومی از صنایع بزرگ و آب بر با هدف فائق آمدن به چالش آب و توسعه پایدار منطقه در دستور کار قرار گرفته است و مجتمع فولاد خراسان نیز با سهم ١٠ درصدی در تامین منابع مالی این پروژه کلان، با تزریق ۵٢٠ میلیارد ریال در مرحله نخست، به تعهدات خود در این پروژه عمل کرده است.

غفوری با اشاره به اینکه در همین مدت، ۴٧۵ میلیارد ریال نیز در شرکت های زیرمجموعه فولاد خراسان در زمینه های مختلف توسعه اقدام به سرمایه گذاری کرده ایم ادامه داد: مشکلات شبکه تامین و توزیع انرژی در کشور از چالش های تولید که قطع ۴٩ روزه گاز در زمستان و نیز قطعی یازده روزه برق در تابستان گذشته بود که در این زمینه امسال احتمالا شرایط بحرانی تر باشد، اما با این وجود شرکت در سه ماه نخست سال با تمام توان موفق به ثبت چندین رکورد تولیدی شد.

وی با اشاره به چالش تامین مواد اولیه برای صنایع فولادی از ثبت رکورد در زمینه تامین کنسانتره، که از آن به عنوان جنگ تامین کنسانتره یاد کرد و گفت: در اسفند ماه سال گذشته و نیز سه ماه نخست سال جاری رکورد تامین این ماده اولیه حیاتی در فولاد خراسان شکسته شد که موفقیت قابل توجهی در مقایسه با سال های گذشته به حساب می آید.

غفوری با اعلام اینکه این شرکت با تولید بیش از ٢٢٠ هزار تُن گندله در سه ماه نخست امسال، ٣٣ درصد رشد را به ثبت رسانده افزود: در این زمینه موفق شدیم در اردیبهشت ماه سال جاری ٨ و در خرداد ماه ٣ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشد ایجاد کنیم.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان همچنین در خصوص رکورد شکنی های تولید فولاد خام در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری گفت: تداوم رشد تولید در حالی محقق شده که چالش ها نسبت به گذشته کاهش محسوسی نداشته و پیامد توان، تعهد و هماهنگی قابل توجهی که در شرکت وجود دارد، کسب این موفقیت ها بوده است. 

به گفته وی رشد ١٠ درصدی اردیبهشت ماه و ۶ درصدی خرداد ماه در تولید آهن اسفنجی، می تواند در صورت عدم انقطاع در تامین گاز رشد قابل توجهی در این بخش از زنجیره تولید رقم بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز