خبرگزاری کار ایران

ادامه پاکسازی آفت ملخ در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۸۵

مدیر دفتر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت ملخ بومی از ابتدای امسال در پنج هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزارها و باغ‌های این استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  فاطمه حلاج‌نیا مدیر دفتر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : پایش‌های کنترلی برای شناسایی کانون‌های آفت ملخ در خراسان رضوی ادامه داشته و سطح عملیات اجرایی آن در حال گسترش است.

وی افزود: هدف این اقدامات آفت "ملخ بومی" است و هنوز نسبت به شناسایی "ملخ غیربومی" و مبارزه با آن اقدامی صورت نگرفته است.

مدیر دفتر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: هر سال اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از طغیان این حشره و تبدیل آن به آفت محصولات کشاورزی، در سطح وسیعی از پهنه‌های استان صورت می‌گیرد.

حلاج‌نیا بیان کرد: بیشترین مبارزه با آفت ملخ به ترتیب در سبزوار با حدود ۲ هزار هکتار ثبت شده است.

وی تصریح کرد: آفت ملخ بومی در جغرافیای کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی شامل دو گونه مراکشی و ایتالیایی است.

مدیر دفتر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: رصد و پایش کانون‌های ملخ که احتمال تکثیر جمعیت این حشره و تبدیل آن به آفت وجود دارد، در دستور کار جهاد کشاورزی خراسان رضوی قرار داشته و با جدیت در حال انجام است.

حلاج نیا اظهار کرد: کشاورزان و باغداران باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده تحرک آفت‌گونه جمعیت ملخ، هرچه سریعتر موضوع را به نزدیکترین اداره شهرستانی جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز