خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر نیشابور مطرح کرد؛

شهرداری‌ها در تأمین درآمد پایدار با چالش مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۶۰

رئیس شورای شهر نیشابور گفت: دولت سهم شهرداری‌ها را در حوزه جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت نمی‌کند و وصول سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده با سختی روبرو است، لذا عملاً شهرداری‌ها در تأمین درآمد پایدار با چالش مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن زرندی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری نیشابور افزود: قوانین خوبی در حوزه شوراها وجود دارد، اما در حال حاضر بستر لازم برای پذیرش شوراها و ایفای نقش آن‌ها در سازمان‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی علمی که از مردم در ابتدای دوره پنجم صورت گرفت، اولویت نخست شهروندان برای خدمات‌رسانی آسفالت معابر بود، اظهار داشت: متأسفانه در این مدت قیمت قیر چهار برابر افزایش پیدا کرد و از طرفی بیشترین توجه در حوزه اختصاص قیر و اعتبارات به کلان‌شهرها و شهرهای کوچک اختصاص پیدا کرد و همین باعث شد تا نتوانیم بخشی از تعهدات را نسبت به مردم در زمان مناسب انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شورای پنجم رونق ساخت‌وساز بود تصریح کرد: در همین چارچوب پیرو مصوبه شورا در ارتباط با اصلاح نحوه وصول عوارض ساختمانی و عوارض کاربری‌های تجاری و اداری، در سال گذشته تعداد ٨۴٧ پروانه به منظور احداث ٢ هزار و ۵٧۶ واحد ساختمانی با زیربنایی به مساحت ۵٨٠ هزار و ۶٢٧ مترمربع صادر شد.

زرندی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ٢ هزار میلیارد تومان صرف سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ساخت بناهایی شود که برای آن‌ها پروانه ساختمانی صادر شده است.

 وی با اشاره به حوزه مدیریت منابع انسانی، خاطرنشان کرد: نیروهای مشغول به کار در بدنه شهرداری در سال ٩۵ تعداد یک هزار و ٢۶٨ نفر بود که پیرو سیاست‌گذاری‌های که صورت گرفت این رقم در سال گذشته به ٩۴۴ نفر رسیده است.

زرندی اعلام کرد: پیرو پیگیری‌های صورت گرفته در شورای پنجم مشاور تهیه طرح تفصیلی شهر نیشابور انتخاب شده است و اکنون منتظر طی شدن سایر مراحل قانونی برای تصویب این طرح هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز