خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گیلان تشریح کرد؛

درجه‌بندی دهیاری‌های گیلان و اختصاص اعتبار بر اساس رتبه بندی ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۴۰

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان از انجام درجه بندی یک هزار و ۵۸۵ دهیاری که ماحصل آن رتبه بندی ۹۲۰ و ارتقاء ۶۶۵ دهیاری بود، خبر داد و گفت: اعتبارات واریزی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس درجه بندی دهیاری ها تخصیص داده می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت،یاور پیر اعلایی اظهار داشت: تغییر کاربری شالیزارها  و باغی خط قرمز این  مجموعه است و در همین راستا ، سال گذشته ۵۹۶  واحد بنای غیر مجاز در روستاهای استان قلع و قمع شد.

 وی با بیان اینکه برخورد قاطع با متخلفان در استان صورت می گیرد ، افرود: بر همین اساس پرونده های ارسالی به کمیته ها  ۳۰ درصد رشد یافته است.
 وی  با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم ، شالیزارها و باغ های استان تبدیل به ویلا شود ، از مردم خواست در صورت مشاهده چنین مواردی  گزارش های خود را به  دفتر  امور روستایی و شوراهای استانداری اطلاع دهند.
 پیر اعلایی از  انعقاد قرارداد  و در حال ساخت بودن دو هزار و ۷۵۰ واحد مسکن محرومان از سه هزار واحد پیش بینی شده برای استان خبر داد.
 وی با یادآوری اینکه نخستین واحد مسکن محرومان را در استان به تازگی  افتتاح کردیم ، افزود: برای هر واحد ۵۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و ۳۰ میلیون تومان به صورت اعتبارات دولتی و بلاعوض اختصاص یافته است.
  وی همچنین به آماری از برخورداری  زیرساخت ها در روستاهای استان در زمان حاضر اشاره و بیان کرد:  در حال حاضر یک‌هزار و ۷۱۱ روستای استان دارای آب آشامیدنی ، دو هزار و ۵۶۳ روستا برق دار و دو هزار و ۴۱۱ روستا دارای تلفن ثابت هستند.
 پیر اعلایی ادامه داد: همچنین دو هزار و ۹۲۴ روستا دارای زیرساخت های بهره مندی از تلفن همراه ، یک هزار و ۳۲۵ روستا دارای اینترنت همراه و یک هزار و ۸۸۱ روستا دارای اینترنت پر سرعت هستند.
 وی همچنین با اشاره به برخورداری دو هزار کیلومتر راه روستایی و روکش آسفالت در استان اظهار کرد: ساماندهی ۹۷۵ طرح هادی هم در استان اجرا شده  که دو هزار و ۶۰ روستا طرح هادی دارند.
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۶  اعتبارات برای دهیاری ها به طور مستقیم واریز می شود ، ادامه داد:  در سال ۱۳۹۸،  ۴۹ میلیارد تومان از ارزش افزوده شهرداری ها برای دهیاری های استان اختصاص یافت که این مبلغ برای سال ۱۳۹۹ به ۶۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.
 وی افزود: علاوه بر این ؛ از طریق ماده ۵۸ نیز اعتباری به دهیاری های استان  اختصاص یافت که در سال ۱۳۹۸ ، هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۳۹۹ به ۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.
 پیر اعلایی همچنین از رتبه بندی دهیاری‌های استان پس از ۱۲ سال  و با اهتمام استاندار گیلان خبر داد و اظهار داشت: با  پیگیری های صورت گرفته یک هزار و ۵۸۵ دهیاری استان درجه بندی، ۹۲۰ دهیاری  دارای  رتبه  بندی  شدند و ۶۶۵ دهیاری نیز ارتقا یافت.
 وی یادآور شد: اعتبارات واریزی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر اساس درجه بندی دهیاری ها تخصیص داده می‌شود.
 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان همچنین  با اشاره به اهمیت بیمه حوادث روستایی  و انعقاد قرارداد این  مجموعه با بیمه ایران تصریح کرد: امسال بیمه حوادث به صورت متمرکز و فقط با پرداخت ۵۳  هزار تومان برای روستاییان انجام شد که به‌دنبال آن نزدیک به ۸۰ هزار خانوار روستایی استان بیمه حوادث شدند.
 وی با اشاره به رانش روستای خرشک رودبار گفت:  ۱۷ خانوار این روستا تا کنون از این بیمه حوادث بهره گرفته اند که کمک خوبی برای آنها بوده است.
 وی همچنین اختصاص  ۴۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی و بدنبال آن  ایجاد شش هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی و  افزوده شدن ۱۲ ماشین آلات سنگین برای دهیاری ها در شهرستان های محروم را از دیگر اقدامات  دفتر روستایی و شوراهای استانداری گیلان عنوان کرد.
 گیلان با جمعیتی افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، بیش از  دو هزار و ۶۰۰ روستا و یک هزار و ۸۳۶ دهیاری دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز