خبرگزاری کار ایران

‌در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

قطع کامل درختان کهنسال در جاده اردبیلک قزوین صحت ندارد/ هرس شاخ و برگ درختان کهنسال با حکم قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۹۲۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: قطع کامل درختان کهن در جاده اردبیلک صحت ندارد و با حکم قضائی و در راستای آزادسازی حریم جاده شاخ و برگ درختان کهن هرس شده و صرفاً درختان جوان و یک تا دوساله به طور کامل از ریشه قطع شده‌اند.

جواد حق لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره قطع درختان کهنسال روستای اردبیلک گفت: غالباً در برخی مسیرها به ویژه الموت و آوج در پیچ‌ها و مکان‌هایی که شاخ و برگ درختان به حریم جاده وارد شده و دید را مسدود کرده برای افزایش دید و آزادسازی حریم شاخ و برگ درختان هرس می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: البته غالباً سعی می‌شود خود درختان از ریشه قطع نشود و صرفاً شاخ و برگ آن‌ها هرس شود و این اقدام نیز معمولا با هماهنگی دهیاری‌ها و شورا صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: قطع درختان در جاده اردبیلک نیز به اطلاع شورا و دهیار رسیده و حکم قضائی گرفته و با مأموران نیروی انتظامی در محل آماده شده و صرفاً شاخ و برگ درختان کهن هرس شده  و شاخ و برگ آن با اره برقی بریده شده و نهال‌های یک ساله و دوساله و جوان به طور کامل از ریشه قطع شده است.

این مسئول عنوان کرد: بن بست بودن محل نیز به عدم آزادسازی حریم جاده بستگی ندارد، هر جاده متناسب با نوع خود؛ میزان خاصی حریم دارد که باید آزاد باشد.

وی افزود: حریم این جاده ۱۲/۵ بوده که حتی کمتر از این میزان آزادسازی شده و این اقدام در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات بوده و پیش از آن اخطارهای لازم داده شده و با حکم قضائی صورت گرفته است.

حق لطفی گفت: آزاد سازی حریم جاده از وظایف راهداری است و غیرقانونی نیست؛ البته سعی می‌کنیم درختان تا حد امکان حفظ شود و صرفا شاخه‌ها هرس شود.

 امروز گزارش مردمی مبنی بر تخریب ناعادلانه و بریدن درختان کهن سال و ریشه کن کردن تعدادی از آنها در حاشیه جاده روستای اردبیلک از توابع شهرستان قزوین برای خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین ارسال شده و بیان شد که هیچ گونه اخطاری از پیش به اهالی و باغداران داده نشده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز