خبرگزاری کار ایران

واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس وارد مدار تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۷۲۰

واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس با ظرفیت اسمی ۳۲۰ مگاوات پس از ۱۰ ماه فعالیت شبانه روزی کارکنان خدوم، پرتلاش و خستگی ناپذیر نیروگاه بندرعباس و شرکت تولید نیروی برق بندرعباس پس از انجام تعمیرات اساسی به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیرعامل شرکت تولید برق استان هرمزگان گفت: این واحد که شهریور سال گذشته جهت تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود پس از تعویض پره های توربین فشار ضعیف، بازسازی پمپ های فشار ضعیف و فشار قوی، تعویض، ترمیم و بازسازی لوله های بویلر، تمیزکاری کندانسورها و مبدل های حرارتی، کار بر روی سیستم آب خنک کن و حوضچه آبگیر و تعویض و سرویس ولوهای فشار قوی و فشار ضعیف توربین و بویلر، برای تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار جهت اوج مصرف برق تابستان جنوب کشور راه اندازی شد.

رضا مهرانی افزود: حدود ۷۰ درصد قطعات به کار رفته جهت اورهال واحد ۲ از ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان استفاده شده و توربین فشار ضعیف این واحد ۳۲۰ مگاواتی با کمک پیمانکاران داخلی به طور کامل بازسازی شده است.

وی ضمن اعلام این که با در مدار قرار گرفتن واحد بخاری شماره ۲ نیروگاه بندرعباس کلیه واحدهای نیروگاهی استان برای گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ در مدار هستند، تصریح کرد: از مردم هرمزگان درخواست می کنم با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک همکاران صنعت برق را در به حداقل رساندن خاموشی‌ها یاری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز