خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد:

لزوم تلاش همه دستاگاه های استان برای پیشگیری از پیک پنجم کرونا در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۶۶۸

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا پیک پنجم کرونا در استان تجربه نشود، گفت: اگر این اتفاق هم رخ دهد همانند پیک‌های قبلی مدیریت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی  در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در آذربایجان شرقی تمامی بخش های دولتی و خصوصی از جمله اتاق اصناف، اتحادیه ها، بازار و کسبه با یکدیگر همراه و همدل هستند و در سایه همین همدلی ها تاکنون هیچ مشکلی در استان روی نداده و این موضوع بزرگترین مزیت فعلی است.

وی اظهار کرد: با توجه به فشار های اقتصادی تحت تاثیر اسکتبار جهانی و بیماری جهان شمول کرونا، در شرایط بسیار سختی قرار داریم ولی مجموعه وزارت بهداشت توانسته در این شرایط به خوبی این بیماری را مدیریت کند به طوری که سازمان بهداشت جهانی اذعان کرد جمهوری اسلامی با همه شرایط سخت این بیماری را به خوبی مدیریت کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش های مجموعه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استان، گفت: پرسنل این مجموعه در این شرایط سخت شبانه روز پای کار بودند.

پورمحمدی ادامه داد: وضعت آذربایجان شرقی با توجه به موقعیت جغرافیایی، ساختار سنی و جمعیتی، تعاملات بین المللی و جابجایی جمعیت نسبت به سایر استان ها متفاوت است ولی با وجود شرایط سخت، بیماری در استان به خوبی مدیریت شده است.

وی یاداوری کرد: در هیچ لحظه ای غافلگیر بیماری نشده ایم و در تمامی شرایط و پیک ها در آمادگی کامل قرار داشتیم و هیچ بیماری در استان در خارج از بیمارستان نماند و بستری شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در دولت تدبیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام شده است به طوری که تعداد تخت های بیمارستانی با افزایش ۳۰ درصدی از پنج هزار تخت به ۶ هزار و ۷۰۰ تخت رسیده و به زودی به ۱۰ هزار تخت می رسد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته ۷۰۰ هزار مترمربع زیربنا به مجموعه امکانات بهداشتی استان افزوده شده است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست واکسیناسیون در استان تسریع یابد و اختیارات بیشتری به ستاد استانی تفویض داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: با تمام توان تلاش می کنیم موج پنجم در این استان اتفاق نیافتد و وضعیت کنونی مرگ و میر و مجموع بستری ها و بستری های کرونا به شدت در حال کاهش است.

محمدحسین صومی افزود: در سه هفته گذشته تعداد بستری ها در بیمارستان ها ثابت بوده و تعداد بیماران بستری حدود ۶۰۰ نفر است.

وی با اشاره به جمعیت چهار میلیون نفری استان اظهار کرد: به ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت استان واکسن مرحله اول تزریق شده و بیشترین درصد واکسیناسیون بالای ۷۰ سال در سطح کشور در این استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شهرهای نارنجی استان شامل جلفا، مرند، تبریز، بستان آباد، عجبشیر، بناب، ملکان، اهر، هوراند، میانه، آذرشهر، سراب و مراغه، گفت: ۷۸ درصد جمعیت استان در شهرهای نارنجی ساکن هستند و اگر این روند ادامه یابد وضعیت بدتر خواهد شد و ۲۸ درصد جمعیت نیز در شهرهای زرد شامل شبستر، اسکو،  هریس، خداآفرین، کلیبر، هشترود،  چاراویماق و ورزقان ساکن هستند.

صومی یادآوری کرد: به شدت نگران هستیم تا پیک پنجم به این استان نرسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز