خبرگزاری کار ایران

تنوع گونه های گیاهی در ایران پنج برابر اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۶۰۴

معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بهترین گونه‌های گیاهی که خاصیت درمانی دارند در خراسان رضوی به واسطه شرایط اقلیمی رشد می کنند و تنوع گونه های گیاهی در ایران پنج برابر اروپا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا شانه ساز در جلسه دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: سازمان غذا و دارو نقطه اتصال وزارت بهداشت و حوزه سلامت با بسیاری صنایع و بخش های مختلف کشاورزی و اقتصادی کشور است و خوشبختانه نیشابور در سطح کشور شهرت به سزایی در استفاده از ظرفیت های سنتی و فرآورده های غذایی، لبنی و روغن دارد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده از سال ۹۷ تا کنون بازار تولید محصولات سلامت محور دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل ها و داروهای سنتی بازار داخلی ما ۹۲ درصد رشد کرده است.

وی ادامه داد: در  سال گذشته گام های بلندی در حوزه غذا و دارو برداشتیم در سه سال گذشته ۸۵ درصد بازار واردات را محدود کردیم و به همین میزان به تولید کشور اضافه شد و سهم تولید کنندگان را افزایش دادیم.

معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نیشابور از جایگاه فرهنگی بسیار والایی برخورداراست و مردمانی با ظرفیت فرهنگی بالا در این شهر پرورش یافته که باعث شده این شهر در سطح ملی خوش بدرخشد و خرسندیم که در شرایط سخت کرونایی مجموعه علوم پزشکی نیشابور با همدلی، همزمانی شرایط بحرانی را به بهترین نحو مدیریت کردند. 

  شانه‌ساز تاکید داشت: ما هم برای حمایت های هرچه بیشتر از حوزه غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، توسعه زیرساخت های آزمایشگاهی و تفویض اختیارات لازم اعلام آمادگی می‌کنیم.

در حاشیه این جلسه با حضور رئیس سازمان غذا و داروی کشور خط تولید بی کربنات سدیم در واحد تولیدی رایا شیمی پارسیان به بهره‌برداری رسید و در ادامه معاون وزیر بهداشت از واحدهای تولیدی کشت و صنعت میلاد تولید کننده مواداولیه دارویی، مکمل های غذایی، ورزشی و محلول های تغذیه و واحد تولیدی سیسارون شیمی تولید کننده سدیم اسید پیروفسفات و بیکینگ پودر بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز