خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت مطرح کرد:

واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک های صنعتی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۵۹۶

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در هر منطقه ای از شهرک‌های صنعتی کشور که زمین مناسب برای واگذاری وجود داشته باشد، به شرکت های دانش بنیان در قالب اختصاصی واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سبزوار و بازدید از واحدهای صنعتی سبزوار که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، گفت: در هر منطقه ای از شهرک‌های صنعتی سبزوار و همچنین شهرک های صنعتی کل کشور، که زمین مناسب برای واگذاری وجود داشته باشد، به شرکت های دانش بنیان در قالب اختصاص ۱۰ درصد تخفیف در ابتدای واگذاری و ۳۰ درصد تخفیف در انتهای اتمام اقساط ۴۸ ماهه آن واگذار می شود.

علی رسولیان افزود: با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۲۰ پروژه زیرساختی برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی سبزوار و شهرستان های اطراف آن در قالب تفاهم نامه تعریف و برنامه های آن مشخص شده است اما اجرای این برنامه ها زمان بر است ولی به زودی عملیات اجرایی آغاز و‌در طی سال جاری به اجرا درمی آید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان رضوی نیز در ادامه اشاره داشت: با توجه به وجود متعدد شهرک های صنعتی در سبزوار، فراهم کردن زمینه انتقال برق به آنها با مشکلاتی مواجه شده بود ؛ که نیاز به ایجاد پست فوق توزیع برق در این شهرستان وجود دارد، که رفع موانع واحدهای تولیدی در زمینه زیرساخت‌ها مربوطه صورت می پذیرد.

علی بهرامی زاده افزود: در نظر است در سطح استان با همکاری اپراتورهای مخابراتی پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت را به صورت کامل داشته باشیم 

بهرامی زاده در ادامه از تحویل زمین برای ایجاد واحدهای کارگاهی با اولویت کارگاه های دانش بنیان در سطح شهرک های استان و منطقه در دستور کار است خبر داد و گفت: تا پایان تیر ماه با فراخوان عمومی عملیاتی خواهد شد.

در پایان علی بهرامی زاده بیان کرد: با وجود صنایع متعدد وابسته به صنعت خودرو در سبزوار، بستر تکمیل خوشه صنعتی و شهرک صنفی درودگری پیشرفت هایی در این زمینه فراهم شده که این شرکت جهت پشتیبانی از واحدهای صنعتی تمام حمایت را انجام خواهد داد که این موارد نیازمند همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی شهرستان و استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز