خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا عنوان کرد؛

مشکلات‌ زیر ساختی بزرگترین چالش صدرا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۵۰۸

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا گفت: مهم‌ترین چالش و عقب ماندگی شهر صدرا در حوزه زیرساخت‌ها، تامین دسترسی مطلوب به کلانشهر شیراز است و برای حل این چالش فزاینده ۵ محور ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر صدرا، او با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی و احداث مسیرهای دسترسی در شهر صدرا و اتصال آن به کلانشهر شیراز، افزود: موضوع توسعه زیرساخت ها، یکی از الزامات مهم رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی است و بر این باوریم که مهم‌ترین چالش و عقب ماندگی شهر صدرا در حوزه زیرساخت‌ها، تامین دسترسی مطلوب به کلانشهر شیراز است و برای حل این چالش فزاینده ۵ محور ارتباطی در دستور کار قرار گرفته است.

حاجی پور افزود: البته ۴ کیلومتر از این پروژه در محدوده شهری شیراز واقع شده است که طی هماهنگی صورت گرفته با استاندار فارس بنا شد در هفته پیش رو جلسه‌ای با حضور نمایندگان محترم و رئیس کل دادگستری در خصوص حل و فصل مسائل و مشکلات ۴ کیلومتر مسیر در حریم شیراز تصمیم گیری و تعیین تکلیف صورت پذیرد.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آزادراه اصفهان- شیراز چهارمین راه ارتباطی صدرا به شیراز است، خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف دو هفته آینده پیمانکار این پروژه انتخاب شود و تا قبل از پایان دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی بتوانیم عملیات اجرایی این طرح بزرگ را نیز آغاز کنیم.

او اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه اتصال صدرا به دشت ملوس جان و شهرستان بیضاء مدتی است که شروع شده و این مسیر پنجمین راه ارتباطی صدرا محسوب می‌شود. همچنین بهسازی و روکش کامل آسفالت تنها دسترسی موجود صدرا به شیراز (بلوار خلیج فارس) که پارسال محور صدرا به شیراز انجام شد و امسال روکش کامل مسیر شیراز به صدرا انجام خواهد شد.

حاجی‌پور با بیان اینکه ارزش روز مجموع پروژه‌های ارتباطی شهر صدرا در حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است که در چهارسال اخیر توسط شرکت عمران سرمایه گذاری شده است، گفت: شهر صدرا امروز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و این با تلاش همکاران مجموعه شرکت عمران صدرا و هماهنگی مجموعه دستگاه‌های اجرایی دولت و پیگیری و جدیت و اهتمام نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس  محقق شده است.

او با بیان اینکه مطالعات متروی صدرا به پایان رسیده و با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های انجام شده با مجموعه راه آهن درصدد هستیم به جای احداث زیرساخت جدید برای مترو، حتی المقدور از ریل‌های موجود راه اهن استفاده کنیم اظهار داشت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ آغاز عملیات اجرایی این طرح را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در ادامه افزود: موضوع کمربندی شهر صدرا که از ادامه بزرگراه شهید سلیمانی شروع می‌شود و به میدان امام رضا ختم می‌شود، مطالعات آن نهایی شده و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن در سال جاری شروع خواهد شد. مجموع این اتفاقات صدرا را از یک بن بست دسترسی خارج کرده و در نقاط مختلف شهر، دسترسی‌های متنوعی را در اختیار شهروندان گذاشته و جذابیت این شهر را برای سرمایه گذاری و برنامه‌های توسعه آتی موجب شده و فضایی مناسب بدین منظور تدارک دیده و مهیا کرده است.

وی به بخشی از پروژه‌های رو بنایی اشاره کرد و گفت: مجتمع پلیس‌های تخصصی با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال که از پارسال عملیات اجرایی آن آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال به سرانجام برسد و بتوانیم فاز اول این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

حاجی‌پور بیان کرد: همچنین بزرگترین کتابخانه استان فارس با معماری فاخر و شاخص، در زمینی در حدود ۶ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و همچنین پروژه فرهنگی مذهبی مصلی صدرا با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. به موازات این طرح‌ها سالن بین المللی ورزشی شهر صدرا که اواخر پارسال افتتاح شد و هم در حال برنامه ریزی برای یک تورنمنت ۴ جانبه و بین المللی هستیم که با اجرای این تورنمنت انشاالله بهره برداری رسمی آن را داشته باشیم.

این مقام مسئول، همچنین به ساخت مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی آب شرب با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال واقع در ارتفاعات فاز ۲ شهر صدرا اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه مهم سال آینده به بهره برداری برسد.

حاجی‌پور افزود: علاوه بر کمک به افتتاح تصفیه خانه شرق صدرا که یک چالش ملی برای شهر جدید صدرا شده بود با یاری نمایندگان و مجموعه دستگاه قضایی استان و به همت شرکت عمران شهر صدرا، مدول اول آن سال گذشته به بهره برداری رسید. مدول دوم تصفیه خانه شرق و مدول اول تصفیه خانه غرب برای جمعیت حدود بالغ بر ۱۷۰ هزارنفر در هفته دولت امسال با تامین مالی ۵۰-۵۰ با شرکت آبفا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز